آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
ایران زمین
۱۱

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

هشدار به مسافران، خزر توفانی است

به گزارش سازمان هواشناسی کشور و بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بارندگی ها و کاهش دما در سواحل شمالی و برخی مناطق شمال غربی تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و دریای خزر در این مدت همچنان مواج است. امروز و فردا در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات غرب نیز رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

براین اساس اداره هواشناسی مازندران نیز اعلام کرد: وضعیت جوی استان در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های پراکنده باران خواهد بود و پیش بینی می شود در روز سه شنبه آسمان نیمه ابری در برخی مناطق ابری همراه با بارش پراکنده باران و بتدریج با کاهش ناپایداری همراه باشد. دریای خزر امروز هم توفانی است و مسافران نمی توانند تنی به آب بزنند. شنا کردن خطرناک است و توصیه می شود مسافران و گردشگران فقط از سواحل زیبای دریا استفاده کنند.

پائیز اردبیل فرا رسید

دمای هوای اردبیل طی چند روز گذشته از 6 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش یافت. اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: این کاهش دما در شهرستان های نمین، خلخال، اردبیل بیشتر بوده و با شدت کمتر در سایر شهرستان های استان حاکم شده است. نمین در جمعه شب با دمای 13 درجه خنک ترین شهر استان بود. اکنون هوای استان اردبیل تحت تاثیر سامانه خنک قرار گرفته و این شرایط تا روز دوشنبه این هفته ادامه دارد و در این مدت دمای هوا باز هم کاهش یافته و آسمان ابری همراه با مه در منطقه حاکم خواهد شد.

این اداره کل با اشاره به حاکم شدن هوای ابری و مه آلود و افت دما در ارتفاعات سبلان تا منفی چهار درجه سانتیگراد، نسبت به صعود به ارتفاعات این کوه در این ایام هشدار داد. در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر در سطح شهرها و سیلاب رودخانه ها در مناطق کوهستانی بویژه در بخش جنوبی استان وجود دارد. گردشگران و مسافرانی که قصد اسکان در اطراف رودخانه ها را دارند ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی به دلیل احتمال وقوع سیلاب، از اسکان در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.