آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
دین و اندیشه
۱۲

در آستانه سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد

دیدار وزیر ارشاد از کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نخستین وزیر ارشاد پس از انقلاب اسلامی از کتابخانه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بازدید کرد.

وی در این بازدید که جمعه دهم شهریورماه به همراه سیداحسان قاضی زاده هاشمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی، امام جمعه شهرستان ری صورت گرفت از تمام بخش های کتابخانه شامل قرائت خانه، گنجینه مخزن کتاب و بخش نسخ خطی دیدن کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از این کتابخانه، بر تقویت کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: اعتبار قابل توجهی برای تجهیز منابع مکتوب کتابخانه ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده تا مشتاقان فرهنگ مطالعه راحت تر و سریع تر به کتب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی حمایت از تولید و نشر کتاب های فاخر و ارزشمند را از جمله اهداف این وزارتخانه برشمرد و یادآور شد: خریداری تازه های نشر به منظور غنی سازی منابع مکتوب کتابخانه ها و دسترسی مردم به این کتاب ها همچنان در دست اقدام است.

کتابخانه آستان با توجه به قدمت و سابقه دیرینه و اهدای کتاب توسط علما، اساتید دانشگاه و مردم، مجموعه عظیمی از کتب و منابع مرجع در تمام زمینه های دانش بشری جمع آوری کرده است.

بیش از 103 هزار عنوان کتاب و نشریه، مشتمل بر 1066 جلد کتب خطی (عربی، فارسی، ترکی)، 3 هزار جلد کتاب چاپ سنگی و سربی (عربی، فارسی و ترکی)، 85 هزار جلد کتاب چاپی جدید (فارسی و عربی)، 3 هزار جلد کتاب لاتین و 11 هزار جلد نشریات ادواری (قدیم و جدید) در کتابخانه مرکزی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) موجود است.