آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
اجتماعی
۴

اخبار کوتاه

نتایج کنکور کارشناسی ارشد از امروز اعلام شد

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور 91 کارشناسی ارشد فردا اعلام و ثبت نام از پذیرفته شدگان از 18 شهریورماه آغاز خواهد شد. حسین توکلی درباره ظرفیت قطعی پذیرش داوطلبان در کنکور امسال کارشناسی ارشد اظهار داشت: پیش از این ظرفیت پذیرش 83 هزار داوطلب بود که با اعمال 7 درصد افزایش ظرفیت، این عدد به 89 هزار رسید.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، ساعت انتشار نتایج در سامانه سازمان سنجش امروز اعلام می شود.

وی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه های محل قبولی، اظهار داشت: نام نویسی پذیرفته شدگان از شنبه 18 شهریورماه آغاز خواهد شد. گفتنی است 930 هزار و 215 نفر برای شرکت در آ‍زمون کارشناسی ارشد سال 91 ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، 785 هزار و 13 نفر در جلسه آزمون حضور یافتند و پس از اعلام نتایج اولیه، حدود 307 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شناخته شدند.

مهلت 3 ماهه پزشکان خانواده برای جذب حداقل 500 نفر

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد که رعایت فاصله دسترسی به پزشک خانواده به نفع بیماران است. دکتر محمد شریعتی درباره رعایت فاصله 5/1 کیلومتری از سوی مردم برای انتخاب پزشک خانواده گفت: فرد ساکن یک شهر نمی تواند پزشک خانواده خود را از شهر دیگر انتخاب کند. وی تاکید کرد: رعایت فاصله دسترسی به پزشک خانواده به نفع بیمار است. از سویی سعی شده است تا انتخاب پزشک خانواده و همچنین فاصله مربوطه بر عهده خانواده ها گذاشته شود. به این ترتیب برای انتخاب پزشک خانواده، محل سکونت و محل کار ملاک است. شریعتی گفت: درآمد پزشک خانواده ای که موفق به جذب جمعیت 2500 نفری نشود، کاهش می یابد. همچنین اگر پزشک خانواده ای در مدت سه ماه نتواند دست کم 500 نفر را جذب کند، از برنامه پزشک خانواده خارج خواهد شد.