آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
اجتماعی
۴

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تشکیل سازمان بیمه سلامت تا 15 شهریور ابلاغ می شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ تشکیل سازمان بیمه سلامت تا 15 شهریور به سازمان های بیمه گر خبر داد.

سید عبدالله عمادی با اشاره به دغدغه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تشکیل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات تشکیل این سازمان فراهم شده و همکاری های لازم بین سازمان های بیمه گر وجود دارد. وی تصریح کرد: پس از ابلاغ تشکیل سازمان بیمه سلامت از سوی رئیس جمهوری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقدمات کار از سوی وزیر مربوطه فراهم شده به طوری که به نظر می رسد تا اواسط شهریور این سازمان تشکیل شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به دغدغه های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تا اواسط شهریور سازمان بیمه سلامت تشکیل شود که این امر گام مهمی در حوزه سلامت است.

عمادی در ادامه افزود: بر اساس قوانین و مقررات سازمان بیمه، سلامت همه سازمان های بیمه گر اعم از سازمان تامین اجتماعی و بخش درمان آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی گفت: بر اساس قوانین و مقررات، بخش ملکی تامین اجتماعی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار نمی گیرد اما بخش درمان و خرید خدمت از سوی سازمان تامین اجتماعی باید زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به جز سازمان تامین اجتماعی حدود 17 سازمان بیمه گر نیز وجود دارند که به طور کامل بخش درمان آن تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار خواهند گرفت. عمادی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در روزهای گذشته از سوی وزیر رفاه مطرح بوده بحث مشخص شدن مدیرعامل و هیات مدیره سازمان بیمه سلامت است که در این خصوص نیز نفراتی مدنظر هستند.