آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
شوک امروز
۲۲

3 کشته در تیراندازی داخل سوپر مارکتی در نیوجرسی

گروه شوک: تیراندازی یک افسر تفنگدار سابق نیروی دریایی امریکا در یک سوپر مارکت منجر به قتل 2 نفر شد.

تریس اس تایلر 23 ساله پس از ورود به سوپرمارکتی در نیوجرسی امریکا با دو کارمند این فروشگاه به جر و بحث پرداخت و در جریان نزاع با شلیک گلوله هر دوی آنها را کشت.

به گزارش پلیس نیوجرسی، قربانیان «کریستینا لوبروتو» 18 ساله و «برایان ران برین» 24 ساله بودند که قاتل پس از کشتن آنها با شلیک گلوله ای خودکشی کرده است.

این جوان مسلح که یک تپانچه اتوماتیک با خود داشت، می خواست از فروشگاه مقداری فشنگ بخرد که با دو تن از کارکنان به نزاع پرداخت و به آنها شلیک کرد.

دادستان پروسکتور در کنفرانس خبری گفت: تریس وارد سوپرمارکت شده با دو قربانی صحبت کرده سپس سوار اتومبیلش شده و رفته 20 دقیقه بعد دوباره به فروشگاه بازگشته و اقدام به تیراندازی کرده است.

این تفنگدار سابق پس از کشتن دو کارمند دیوانه وار شروع به تیراندازی به اطرافش کرده بود اما کسی در این حادثه زخمی نشده است. تریس تایلر که جزو تفنگداران نیروی دریایی امریکا بوده در سال 2010 نیروی دریایی را ترک کرده است.

وی با وجودی که هرگز در خارج از کشور ماموریتی نداشت دو مدال افتخار دریافت کرده بود. تریس قبل از اقدام جنون آمیز خود در صفحه فیس بوکش نوشته بود: «خوشبین باشید. تمامی مردمی که از آنها متنفرید در نهایت می میرند.»

ماساسه آچی آنپونگ 25 ساله از دوستان صمیمی تریس تایلر در این باره به پلیس گفت: من شوکه شده ام. تریس فردی کاملا معمولی و خونسرد بود و اقدام به چنین کاری به وسیله او، مرا شگفت زده کرده است.

یک منبع ناشناس به خبرنگار NBC گفته است، احتمالا ضارب (تریس تایلر) سابقه افسردگی و یا بیماری روانی داشته.

این حادثه تنها چند هفته پس از یک سری تیرباران های دسته جمعی در مناطق مختلف کشور امریکا رخ داده است.

چندی پیش تیراندازی در سالن نمایش فیلم سینما در کلرادو، باعث کشته شدن چندین تن شد و در اوایل این ماه هم حمله مسلحانه به معبد سیک ها در ویسکانسین جنجال آفرین شد و هفته گذشته نیز یک کارمند ناراضی با کشتن رئیس سابق خود در خیابان های نیویورک به چندین تن دیگر تیراندازی کرد و سپس خودش را کشت.