آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
ایران اقتصادی
۵
خبر

افزایش تولید نفت در غرب ایران

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تشریح جزئیات راه اندازی یک طرح افزایش تولید نفت در غرب ایران از افتتاح و بهره برداری رسمی طرح جدید افزایش تولید گازهای همراه نفت در این منطقه تا اسفندماه سال جاری خبر داد.

مهدی فکور درباره آخرین وضعیت طرح های افزایش تولی نفت در غرب ایران گفت: اخیرا از طرح توسعه میدان نفتی چشمه خوش به عنوان یکی از طرح های افزایش تولی نفت در غرب ایران بهره برداری شده است.

وی با اعلام این که با راه اندازی این پروژه در مجموع ظرفیت تولید نفت میادین غرب کشور به 180 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که پیشتر روزانه 55 هزار بشکه نفت از میدان چشمه خوش برداشت می شد.وی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه نمک زدایی 73 هزار بشکه ای میدان چشمه خوش اظهار داشت: اخیرا با موافقت شرکت ملی نفت مقرر شده یک کارخانه جدید نمک زدایی با ظرفیت 55 هزار بشکه نفت در این منطقه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شود. این مقام مسئول هزینه سرمایه گذاری برای راه اندازی توسعه واحد بهره برداری میدان نفتی چشمه خوش را بیش از 102 میلیارد ریال و 2/6 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: در واحد بهره برداری چشمه خوش، علاوه بر واحد فرآورش نفت خام، واحدهای جدید جمع آوری و تزریق گاز همراه نفت هم در دست ساخت است. وی با تاکید بر این که این کارخانه از ظرفیت جمع آوری روزانه 60 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی برخوردار است، بیان کرد: پیش بینی می شود با جمع آوری و تزریق این حجم گاز طبیعی امکان افزایش تولید نفت از میدان چشمه خوش فراهم شود. فکور پیشرفت اجرایی ساخت این واحد جمع آوری گاز را بیش از 75 درصد عنوان کرد و یادآور شد: براساس برنامه زمان بندی باید این طرح گازی تا اسفند ماه سال جاری در غرب ایران به بهره برداری برسد.