آرشیو یک‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
مدرسه
۱۴

مشاوره گروه دندانپزشکی

سوالات خود را هر هفته دو شنبه ساعت 11 تا 12 یا 16 تا 17 با شماره تلفن 88757758 با مشاوران در میان بگذارید و پاسخ ها را در روزهای یکشنبه و سه شنبه در همین صفحه بخوانید.

ک. نیک پور – 50 ساله از آبادان:دندان های جلوی فرزند سه ساله ام به دلیل ضربه شکسته شده اند. علاوه بر این بعضی از دندان هایش سیاه شده اند. آیا در حال حاضر نیاز به انجام اقدامات خاصی است یا این که تا 7 سالگی این مشکلات برطرف خواهند شد؟

همچنین در دوران شیرخوارگی به جای شیر مادر، شیرخشک می خورده و شیشه شیر را به مدت طولانی در دهانش نگه می داشته است. در حال حاضر نیز روزانه سه لیوان شیر را با شیشه شیر می خورد. آیا ممکن است این عادت او مشکل آفرین باشد؟

دکتر نیاکی :سیاهی دندان ها در نوزادان و کودکان معمولا به دلیل مصرف قطره آهن است و پس از اتمام دوره مصرف قطره آهن این سیاهی ها به کمک اقدامات پزشکی توسط دندانپزشک اطفال از بین خواهد رفت. همچنین ممکن است شکستگی دندان ها به نحوی باشد که کودک احساس درد کند اما توانایی ابراز این احساس را نداشته باشد به همین دلیل باید به دندانپزشک اطفال مراجعه شود تا میزان شکستگی را بررسی کند چرا که گاهی اوقات ممکن است در اثر این ضربه ها به عروق اعصاب ضربه وارد شده و موجب عفونت و دردناک شدن ناحیه شود. ضمن اینکه خوردن شیر با شیشه شیر نیازمند دقت است زیرا در بعضی مواقع سرپستانک شیشه شیرها غیراستاندارد است و فک را دچار مشکل و ناهنجاری خواهد کرد. به همین دلیل برای بررسی هر سه مورد مطرح شده، توصیه می شود به یک دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.