آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۶
توسعه
۶
تک خبر

آغاز طراحی تفصیلی خط برقی تهران- مشهد

مدیر کل تدارکات راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سرمایه گذار برقی کردن خط تهران -مشهد برای انعقاد قرارداد با مشاور صاحبنام اروپایی اقدام کرده، گفت: شرکت مشاور در حال طراحی تفصیلی کل پروژه است. نور الله بیرانوند با اعلام این مطلب اضافه کرد: کاهش زمان سیر به 6 ساعت در بخش مسافری، افزایش ظرفیت حمل مسافر به 50 میلیون نفر در 2 فاز (فاز اول 20 میلیون نفر) و افزایش ظرفیت حمل بار به 7/11 میلیون تن در سال در دو فاز (فاز اول 5 میلیون تن) از دیگر اهداف پیش روی اجرای این پروژه است.

بیرانوند تصریح کرد: در حوزه تامین ناوگان مورد نیاز، لکوموتیو، واگن باری و مسافری مذاکرات بین سرمایه گذار و شرکت تولیدکننده انجام شده است.

مجری طرح برقی کردن راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تمامی ناوگان مورد نیاز طبق تاکید راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید از تولید داخل بوده و با انتقال دانش فنی همراه باشد.

مجری طرح برقی کردن راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دراین باره سفارشات به شرکت های سازنده ناوگان در داخل ارائه شده، تصریح کرد: چهار پیمانکار برای نصب و اجرا انتخاب شده اند که کارگاه های خود را تجهیز کردند. وی با بیان این که سرمایه گذار تاکید کرده این پروژه را 24 ماهه به بهره برداری می رساند، اظهار داشت: قرارداد به صورت قطعی و بدون اعمال نوسانات نرخ ارز منعقد شده و قرار است در مقابل این سرمایه گذاری، بهره برداری خط به مدت 39 سال در اختیار وی قرار گیرد.