آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
صفحه اول
۱

رئیس مجلس خبرگان رهبری: اجلاس تهران نشان داد ایران منزوی نیست

گروه سیاسی رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها باشکوه و موفقیت آمیز برگزار شد، گفت: برگزاری این اجلاس در تهران با مشارکت هیات های عالیرتبه و مسئولان کشورهای عضو نشان داد که جمهوری اسلامی ایران منزوی نیست.

به گزارش خبرنگار، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، صبح دیروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: برگزاری اجلاس تهران موجب عزت ما در دنیا شد و اثبات کردیم که منزوی نشده ایم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به اهمیت موضوع امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نشان داد که امنیت در جمهوری اسلامی ایران به حدی است که می تواند چنین اجلاس مهمی را برگزار کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برخی از مهمانان شرکت کننده در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تصور می کردند زمانی که وارد فرودگاه تهران می شوند شاهد درگیری خواهند بود یا این که با کشور مخروبه ای مواجه خواهند شد در حالی که متوجه شدند چنین تصوری صحیح نیست.

همه به دولت کمک کنند

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: دولت به معنای عام باید در کنار مردم و رهبری با مشکلات دست و پنجه نرم کند و عقب نشینی نکند و حق ملت را به آنها برساند. وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی که فعالان سیاسی و اقتصادی دست از فشار خود علیه جمهوری اسلامی ایران برنداشته اند، ادامه داد: دولت با توجه جدی تر و عمیق تر برای سامان و معیشت مردم کوشش کند زیرا انقلاب برای دنیا و آخرت مردم شکل گرفته است.