آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
سیاسی
۲

گزیده اخبار

اعطای نشان درجه یک شجاعت به محمد بنا

رئیس جمهور در حکمی نشان درجه یک شجاعت را به محمد بنا سرمربی کشتی فرنگی ایران به پاس زحمات ثمربخشش در به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان با کسب عناوین قهرمانی کشتی فرنگی در عرصه جهانی اعطا کرد.

سفر وزیر امورخارجه به افغانستان

وزیر امورخارجه کشورمان بعدازظهر روزگذشته به منظور شرکت در چهارمین کمیسیون مشترک ایران و افغانستان به این کشور سفر کرد. چهارمین کمیسیون مشترک ایران و افغانستان امروز با حضور وزیر امورخارجه کشورمان در افغانستان برگزار می شود.

حضور نماینده رئیس جمهور در مراسم تدفین نخست وزیر اتیوپی

امیر منصور برقعی، قائم مقام وزارت امور خارجه که به عنوان نماینده ویژه دکتراحمدی نژاد جهت شرکت در مراسم تدفین آقای ملس زتاوی نخست وزیر فقید کشور اتیوپی در آدیس آبابا بسر می برد، در مراسم مزبور حضور یافت. نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در جریان این مراسم، در گفت و گو با مقامات و مسئولان کشور اتیوپی و همچنین خانواده آقای ملس زتاوی، مراتب تسلیت دولت و ملت ایران را به دولت، مردم و خانواده نخست وزیر این کشور ابراز کرد.

افغانستان هم زیر بار نرفت

افغانستان در واکنش به فشارهای امریکا اعلام کرد تحت هیچ شرایطی مبادلات تجاری با ایران را متوقف نخواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر در پی درخواست مقامات امریکایی از افغانستان مبنی بر قطع مبادلات تجاری با ایران مقامات افغان اعلام کردند تحت هیچ شرایطی مبادلات با ایران را قطع نخواهند کرد. یک مقام افغان که نامش ذکر نشده است، گفت: تن دادن به تحریم های امریکا و غرب می تواند به اقتصاد افغانستان آسیب برساند.

کدخدایی رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین شد

اعضای هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین «عباسعلی کدخدایی» را باز هم به عنوان رئیس این هیات برگزیدند. علی لاریجانی رئیس مجلس نیز حکم کدخدایی به عنوان رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین را صادر کرده است.