آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
اجتماعی
۴

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی: روند ادغام صندوق های بیمه ای فعلا مشخص نیست

درحالی که معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این از تشکیل سازمان بیمه سلامت در نیمه شهریور سال جاری خبر داده بود، مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی گفت: روند و ترتیب ادغام صندوق های بیمه ای در صندوق بیمه خدمات درمانی هنوز نامشخص است.

محمد باقر هداوند با اعلام تنظیم بخش هایی از آئین نامه اجرایی سازمان بیمه سلامت در صندوق بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: به محض ابلاغ اساسنامه از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی، روند اجرایی تشکیل سازمان بیمه سلامت کلید می خورد. وی با اشاره به بند «ب» ماده 38 برنامه پنجم توسعه، افزود: به موجب این قانون تمام صندوق های بیمه ای در سازمان بیمه خدمات درمانی ادغام و سازمان بیمه سلامت تشکیل می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی در ادامه تاکید کرد: در قانون به صراحت تاکید شده است که از تجمیع سازما ن های بیمه ای در سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان بیمه سلامت ایجاد می شود که با توجه به این که سازمان بیمه خدمات درمانی در حال حاضر زیر مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی است، نکته مبهمی در زمینه جایگاه سازمان بیمه سلامت وجود ندارد.

بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظف بود، ساز و کارهای لازم برای بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت و تشکیل سازمان بیمه سلامت را تا پایان سال اول برنامه تعیین و تا پایان اسفند 90 برای تشکیل ابلاغ کند که سرانجام پس از گذشت یک سال و نیم از برنامه پنجم توسعه، اساسنامه سازمان بیمه سلامت توسط شورای نگهبان و هیات دولت تایید شده است.

وعده تشکیل سازمان بیمه سلامت در نیمه شهریورماه در حالی عنوان شده که با نزدیک شدن به زمان تحقق این وعده، هنوز هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان معرفی نشده و هیچ اقدام عملی برای تشکیل سازمان مذکور صورت نگرفته است.