آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
اجتماعی
۴

اخبار کوتاه

وزیر آموزش و پرورش: روزنه های فروش دیپلم را بستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در قوانین جدید آموزش و پرورش، روزنه های فروش دیپلم را تقریبا بستیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش که «آیا در آموزش و پرورش «دیپلم فروشی» داریم؟»، گفت: سه سال قبل که به عنوان وزیر وارد آموزش و پرورش شدم، مواردی از مدرک فروشی وجود داشت.

وی افزود: با وزارت اطلاعات هماهنگی هایی را انجام دادیم. ضمن این که قوانینی را نیز وضع کردیم تا راه فروش مدرک حتی اگر به ندرت نیز هست، بسته شود. حاجی بابایی با بیان این که بخشی از مسئله مدرک فروشی از طریق «آموزش از راه دور» انجام می شد، گفت: نحوه برگزاری امتحانات تغییر داده شد و نظارت بر این موسسات نیز بیشتر شد. وی اضافه کرد: نمی توانم تعهد بدهم که دیگر کسی تخلفی در این رابطه انجام نمی دهد، اما واقعیت این است که مدرک فروشی از جاهایی ایجاد می شود که روزنه وجود دارد و در قوانین جدید سعی کردیم، روزنه ها را تقریبا ببندیم. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «بالاترین قیمتی که برای فروش دیپلم شنیده، چقدر بوده است؟»، بیان کرد: چند میلیون شنیده بودم که بعد از پیگیری قانونی، دیگر چنین چیزی را نشنیدم.

تمدید ثبت نام دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد 91

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای ثبت نام دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد 91 را تا 20 شهریورماه تمدید کرد.

بنابر گزارش این سازمان، زمان ثبت نام دانشجویان ممتاز متقاضی پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد را به دلیل تعطیلی تابستانی تعدادی از دانشگاه ها تمدید کرد.

بر اساس این اطلاعیه زمان ثبت نام این داوطلبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تا ساعت 24 دوشنبه 20 شهریورماه تمدید شد. داوطلبان باید در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.Sanjesh.org ثبت نام کنند.