آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
ایران زمین
۱۱

تبدیل اصفهان به قطب فرهنگی کشور

اصفهان - زهرا نصیری با ساخت دهکده دفاع مقدس به وسعت 130هکتاردر سپاهان شهر اصفهان، این شهربه قطب عظیم فرهنگی کشور تبدیل می شود.

طرح ساخت دهکده دفاع مقدس درسال 89 با هدف ترویج و پرداختن به مباحث فرهنگی، بازسازی صحنه ها و وقایع دفاع مقدس به پیشنهاد سازمان بسیج استان اصفهان در شهر اصفهان کلید خورد و سرانجام پس از30هزارساعت کار کارشناسی این طرح در اواخر سال 90 وارد مرحله اجرایی شد.

محمد حاجیان مدیر دهکده دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به این که در صورت تامین اعتبارساختمان چند منظوره دهکده دفاع مقدس تا 4 ماه آینده تکمیل می شود، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار ساخت کل سایت دهکده با ساختمان ها، زیرساخت ها و تجهیزات آن درمدت زمان 4 سال به اتمام می رسد.

وی هزینه ساخت این مجموعه را بر اساس آمار اولیه اعلام شده درسال 89، 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قطعا این هزینه در سال های آینده افزایش خواهد یافت. البته درصدی از بودجه عمرانی استان در قالب 200 میلیون تومان به این طرح اختصاص داده شده اما تاکنون سپاه برای ساخت این مجموعه 2 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه کرده است.

حاجیان با اشاره به این که مجموعه دهکده دفاع مقدس اصفهان دارای 35 برنامه کلی است،بیان داشت: دربخش تفریحی این مجموعه سالن های تیراندازی، بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان، سینمای 5 بعدی، پنت بال، راپل، صخره نوردی، استخر و پیست موتورسواری پیش بینی شده است.همچنین در بخش های فرهنگی و خدماتی این مجموعه نیزساخت مجموعه نمایشگاهی شهدای گمنام، آثاراسناد دفاع مقدس، پایگاه بسیج، سالن جنگ نرم و فضای مجازی، رستوران، فروشگاه و درمانگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.