آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
تولید
۷

آغاز ذخیره سازی تخم مرغ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ذخیره سازی تخم مرغ خبر داد و گفت: قرار بر این است کارگروه ویژه ای که برای تخم مرغ تشکیل شده، قیمت را تعیین کنند.

حسن رادمرد با اشاره به جلسه دولت و بخش خصوصی برای ذخیره سازی تخم مرغ گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرکت پشتیبانی دام دستور داده است هر چه سریعتر نسبت به ذخیره سازی تخم مرغ اقدام کند.

بر این اساس، کارگروهی متشکل از اتحادیه مرغداران میهن، معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است تا تصمیم گیری نهایی در مورد قیمت این کالارا داشته باشند.

وی تصریح کرد: هم اکنون تخم مرغ در مرغداری ها به صورت فراوان وجود دارد اما موضوع قیمت مشکل اساسی است، ضمن این که قرار بر این شده است شرکت پشتیبانی امور دام خرید تضمینی و توافقی تخم مرغ را در دستور کار قرار دهد.

به گفته رادمرد، خرید تضمینی تخم مرغ سبب ذخیره سازی گردشی خواهد شد و بر این اساس، وزیر صنعت به شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی تخم مرغ تکلیف کرده است.در ادامه معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فروش اعتباری علوفه و نهاده های دامی به صورت دو ماهه خبرداد و گفت: از این پس دامداران می توانند 3 نهاده اصلی را با نرخ مصوب از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند. رادمرد افزود: بر این اساس، شرکت پشتیبانی امور دام موظف است به ازای هر تن شیرخام 190 کیلوگرم نهاده کنجاله سویا، 245 کیلوگرم نهاده ذرت و 245 کیلوگرم نهاده جو را در اختیار دامداران قرار دهد. معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت سخنان خود از برخورد جدی با متخلفان در زمینه گران فروشی لبنیات خبرداد و گفت: چنانچه کارخانجات مواد لبنی و دامداران از تفاهمنامه ای که بین اتحادیه دامداران، کارخانه های مواد لبنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت امضا شده است، تخطی کنند با برخورد مراجع ذیصلاح و قانونی و با محدودیت کاری مواجه خواهند شد.