آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
شوک امروز
۲۲

روزنه نجات برای باغ نیما یوشیج

گروه شوک: اعتراضات ساکنان شهران برای حفظ درختان پارک نیما یوشیج در حال نتیجه دادن است و نشانه هایی از رفع حصار از این پارک دیده می شود.

در پی حصارکشی شهرداری پیرامون پارک نیما یوشیج در منطقه شهران، خبرهایی درباره واگذاری پارک به یک شرکت تعاونی منتشر شد که خبر از خشکاندن و مرگ درختان آن می داد، اما این تصمیم اعتراض گسترده اهالی منطقه شهران را به دنبال داشت و آنها که خشک شدن دو هزار قطعه درخت را به دلیل بی آبی پیش بینی می کردند از ابتدای ماه رمضان هر روز با بطری های آب مقابل این پارک تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند. این تجمع مردمی دو بار نیز مقابل شورای شهر و شهرداری تهران انجام شد تا بالاخره با ورود شورای شهر به ماجرا، اوضاع تغییر یافت.

شهرداری تهران که ابتدا حاضر نبود به هیچ عنوان فضای سبز و درختان پارک نیما یوشیج را از حصار نجات دهد بالاخره حصار توری پارک را به طور کامل برداشت و حصارهای آهنین را نیز به شکلی که مردم بتوانند وارد پارک شوند کم کرد. منبع آبی را هم که گفته می شود ابتدا برای ساختمان سازی در نظر گرفته شده بود به عنوان منبع آبیاری درختان پارک

نیما یوشیج تابلوگذاری کردند. با این وجود هنوز اهالی شهران که گویا اعتمادی به رفتارهای شهرداری منطقه 5 تهران ندارند و در حالی که به خاطر اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، تجمع خود را تعطیل کرده بودند از دیروز یک بار دیگر دست به تجمع اعتراضی زدند و با بطری های آب به کمک درختان تشنه پارک نیما یوشیج شتافتند. ریاحی، یکی از اهالی منطقه شهران در گفت وگو با شوک گفت: این تجمع تا آزادی کامل درختان و نجات آنها ادامه خواهد داشت و ما انتظار داریم شهرداری تهران ضمن جمع آوری کامل حصارها، آبیاری منظم درختان را از سر بگیرد و در صورتی که این اتفاق بسرعت نیفتد تجمع دیگری مقابل شورای شهر و شهرداری تهران انجام خواهیم داد.وی افزود: با فشاری که اعضای شورای شهر به شهرداری وارد آوردند به نظر می رسد بحث ساختمان سازی در پارک نیما یوشیج منتفی شده، ولی ما تا از این مسئله مطمئن نشویم و اقدامات عملی را مشاهده نکنیم دست از اعتراض نخواهیم کشید.