آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۷
جامعه
۱۳

کوتاه از جامعه

وزیر بهداشت: بیماران کمبود داروی صعب العلاج را گزارش کنند.

رییس کنگره بین المللی هم اندیشی سرطان از مرگ و میر سالانه 40 هزار نفر در کشور بر اثر سرطان خبر داد.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از تهیه و طرح نامه جامع عفاف و حجاب با 95 برنامه کلی در معاونت پرورشی و فرهنگی خبر داد.

مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات: باغ وحش های ایران 50 سال از دنیا عقب است.

قاضی زاده هاشمی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس قراردادهای کار سفیدامضا را مصداقی از برده داری نوین دانست و گفت: کارفرمایانی که اقدام به این کار می کنند، اختلالات اجتماعی و اقتصادی بسیاری را در سطح جامعه به وجود می آورند.

موسوی اصل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه زنگ پرورشی در مدارس از کارایی لازم برخوردار نیست، گفت: افزوده شدن یک سال به دوره تحصیلی به عنوان سال پرورشی مخالف قانون اساسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محمدرضا محمودی، معاون استاندار تهران از حذف آلودگی های فسیلی در پایتخت خبر داد و گفت: برای کاهش آلودگی های ناشی از ذرات کمتر از 5/2 میکرون استفاده از روش مه پاش را پیشنهاد می کنیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه 13 میلیون نفر در کشور مبتلابه پیرچشمی هستند، گفت: آمارها نشان می دهد متوسط سن ابتلابه پیرچشمی به 5/37 سال کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: میزان مراجعات به مراکز تصویربرداری پزشکی در دنیا به اندازه کشورمان نیست.

رییس مرکز تحقیقات سلولی صارم: اکثر افراد نابارور بدون حمایت دولت از پرداخت هزینه های درمانی عاجزند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست استان قم گفت: هوای استان در چند روز گذشته از نظر میزان غلظت ریزگردها به مرحله هشدار رسیده است.