آرشیو شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۳
جهان
۶

پاسخ وزارت خارجه سوریه به سخنان مداخله گرانه مرسی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، وزارت خارجه سوریه در پاسخ به سخنان مداخله جویانه محمد مرسی رئیس جمهور مصر بیانیه ای را صادر کرده است.

به گزارش رویترز، در این بیانیه آمده است: آنچه را محمد مرسی رئیس جمهور مصر در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب بیان کرد، دخالت آشکار در امور سوریه بوده و بنابراین محکوم است.

مرسی در سخنان روز چهارشنبه گذشته خود گفته بود: الان زمان تغییر در سوریه است.وی خطاب به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه افزوده: به حرف هایی که شما را تشویق به ماندن می کند، توجه نکن، زیرا حضور شما طولانی نخواهد بود. اگر کنار نروی، چرخ های تاریخ این کار را خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه سوریه، «سخنان مرسی تحریک آمیز، تبلیغاتی و رسانه ای به منظور ایجاد آشوب و خشونت در سوریه بوده است و کار او با سایر کسانی که برای گروه های تروریست سلاح و تجهیزات نظامی می فرستند، تفاوتی ندارد».

در همین رابطه فیصل مقداد، معاون وزارت امور خارجه سوریه نیز گفت: ابتکار سه جانبه ای که مصر از آن سخن گفته، با مواضع اخیر محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در قبال سوریه از بین رفت.در ادامه رایزنی های بین المللی درباره بحران سوریه، روز گذشته به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته شد که وی اعلام کرده ضرورت تغییر در سوریه را می فهمد و با آن موافق است،اما نه از راه خشونت و خونریزی.

به گزارش ایسنا، پوتین در مصاحبه با راشا تودی تصریح کرد: مهم این است که تمام گروه های درگیر در سوریه بر سر میز مذاکرات بنشینند. از سوی دیگر، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان دیدار کرده و موضوع سوریه را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش ایسنا، پاریس و لندن در این دیدار خواستار تسریع انتقال سیاسی قدرت در سوریه شدند. در یک خبر دیگر گفته می شود امروز (هشتم سپتامبر) قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات سوریه در ولادی و ستوک با هم گفت وگو کنند.