آرشیو شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۳
سینما
۹

صدرنشینی سینمای وحشت در گیشه های آمریکا

فیلم سینمایی «تسخیرشده» که در ژانر وحشت جای می گیرد، در سه روز نخست اکران خود، با فروش 17 میلیون دلار، توانست هزینه های تولید خود را جبران کند.

به گزارش جام جم، فیلم سینمایی تسخیرشده ساخته اوله بورندال که هیچ بازیگر سرشناسی هم ندارد، با هزینه

17 میلیون دلاری، در سه روز اول نمایش 17 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم که در ژانر وحشت قرار دارد، درباره

دختر جوانی است که در جریان حراج، یک جعبه عتیقه را خریداری می کند. فیلم سینمایی «بی قانون» ساخته جان هیل کوئت در ردیف دوم جدول فروش هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار دارد. این فیلم که قصه آن در ایالت ویرجینیا می گذرد، در هفته نخست اکرانش 67 / 9 میلیون دلار فروش داشته است.

«غیرقابل مصرف ها 2» پس از دو هفته صدرنشینی در جدول گیشه نمایش، این هفته با فروشی 8 / 8 میلیون دلار، در ردیف سوم جدول گیشه قرار گرفت. این فیلم سینمایی در طول سه هفته اکران عمومی 2 / 66 میلیون دلار درآمد داشته است. «میراث بورن» هم با فروش 25 / 7 میلیون دلار در چهارمین هفته نمایش خود، در ردیف چهارم جدول فروش سینماهای آمریکای شمالی جای گرفت. انیمیشن «پارانورمن» ساخته کریس باتلر و سم فل در سومین هفته اکرانش به فروش 55/6 میلیون دلار دست یافت و پنجمین فیلم پرفروش سینماهای آمریکای شمالی شد. «زندگی عجیب تیموتی گرین» به نویسندگی و کارگردانی پیتر هجز که در سومین هفته اکران خود قرار دارد، با فروشی برابر با 1 / 6 میلیون دلار همچنان در ردیف ششمین فیلم پرفروش هفته سینماهای آمریکای شمالی باقی مانده است. سومین قسمت از سه گانه بتمن به نام «شوالیه تاریکی برمی خیزد» هم که با افت فروش نسبت به هفته گذشته روبه رو بود، با فروش 88 / 5 میلیون دلار به ردیف هفتم اکران نزول کرده است. فیلم سینمایی «کمپین» که پیش از این در ردیف چهارم جدول پرفروش ها قرار داشت، با فروش 45 / 5 میلیون دلار به ردیف هشتم جدول سقوط کرده است. «2016؛ آمریکای اوباما» در هشتمین هفته اکرانش با فروش 1 / 5 میلیون دلار عنوان نهمین فیلم پرفروش سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد. آخرین فیلم جدول پرفروش ها، فیلم کمدی - رمانتیک «سرچشمه های امید» به کارگردانی دیوید فرانکل است که در چهارمین هفته اکران خود فروشی برابر با 7 / 4 میلیون دلار داشته است.