آرشیو شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۳
جامعه
۱۷

اعلام آخرین آمار ایرانیان خارج از کشور

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد.

محسن کرمی در گفت وگو با مهر افزود: بیشترین تعداد مهاجران ایرانی با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که 800 هزار ایرانی در آنجا ساکن هستند.

وی گفت: انگلیس و کانادا با 410 هزار، آلمان با 210 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی کشورهایی هستند که بیشترین ایرانیان در آنجا حضور دارند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این که امکان دریافت اطلاعات ایرانیان به صورت آنلاین فراهم شده است، تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود نداشت اما براساس برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات به عمل آمده، از این پس ایرانیان خارج از کشور می توانند به صورت آنلاین اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کرمی به ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: پاسخگویی به سوالات نمایندگان خارج از کشور از طریق ایمیل فراهم شده و همچنین سامانه پرسش و پاسخ از همین طریق نیز برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده است.

وی از راه اندازی وب سرویس درخواست صدور کارت شناسایی ملی نیز خبر داد و افزود: در گذشته صدور کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور شش ماه به طول می انجامید اما در حال حاضر با الکترونیکی شدن ارائه خدمات صدور کارت شناسایی برای این افراد به یک ماه تقلیل یافته است.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد سامانه رهگیری درخواست کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور نیز فراهم شده است.به گفته کرمی، کمیته نام برای ایرانیان خارج از کشور نیز تشکیل شده و این اقدام در جهت تسریع در صدور نام برای فرزندان این افراد انجام خواهد شد.