آرشیو شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۳
اقتصاد
۴

گرانفروشی هزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودرو

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از کشف تخلف گرانفروشی بیش از یکهزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودروی سواری خبر داد.

محمدحسین مولاخواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال گذشته و گزارش های دریافتی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، بررسی فعالیت تمام شرکت های واردکننده خودرو در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که با توجه به مصوبات کارگروه کنترل بازار و بخشنامه های صادر شده، هرگونه افزایش قیمت کالاو خدمات بدون کسب مجوز ممنوع است، خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته اختلاف فاحش قیمت خرید خودرو با قیمت های فروش و بازار و عدم همکاری در ارائه مستندات لازم از سوی یک شرکت واردکننده خودرو محرز شد.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: با توجه به قوانین کشور در خصوص لزوم ارائه آنالیز و قیمت تمام شده محصولات وارداتی به این سازمان و همچنین با در نظر گرفتن آمار و اطلاعات اخذ شده از گمرک ایران در سال گذشته در خصوص قیمت خرید خودروی وارداتی و نرخ ارز دریافتی و هزینه های جانبی واردات و فروش، شرکت مربوط مرتکب تخلف گرانفروشی در عرضه خودروهای وارداتی شده است.

وی افزود: در نتیجه پرونده شرکت مزبور به اتهام عدم همکاری و گرانفروشی بیش از 3516 دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش تخلف 1015 میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذی صلاح رسیدگی کننده ارسال شد.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: این شرکت قبلانیز با سوءاستفاده از اطلاع نداشتن مشتریان اقدام به فروش خودروی وارداتی صدمه دیده به جای خودروی نو کرده بود که پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حکومتی مطرح و در حال رسیدگی است.