آرشیو شنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۳
اقتصاد
۴

ارائه تسهیلات ویژه برای استفاده مشترکان از انرژی های تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تدوین بسته های جدید تشویقی برای مشترکان کم مصرف انرژی در کشور خبر داد و گفت: براساس قانون اصلاح الگوی مصرف، آن دسته ساختمان های تازه ساخته شده که مبانی صرفه جویی را رعایت نکنند، باید قیمت واقعی آب و برق را پرداخت کنند.

عباس کاظمی در گفت وگو با مهر با اشاره به تدوین بسته های جدید تشویقی مشترکان کم مصرف انرژی، افزود: آن دسته از مشترکان خانگی، تجاری و حتی صنعتی که به جای گاز طبیعی از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند، مشمول دریافت این بسته های تشویقی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اعلام این که بسته های تشویقی در قالب تسهیلاتی به منظور استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر ارائه می شود، تصریح کرد: مشترکان خانگی و تجاری با راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی علاوه بر کاهش بار مالی قبوض برق و گاز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. این مقام مسئول با تاکید بر این که بزودی جزئیات بیشتری از اختصاص این تسهیلات و بسته های تشویقی به مشترکان صرفه جو در مصرف انرژی ارائه می شود، اظهار کرد: علاوه بر این، استفاده از پنجره های دو جداره و اجرای 19 مقررات ملی ساختمان هم در کاهش 50 درصدی مصرف سوخت و انرژی مشترکان بسیار تاثیرگذار است. وی با یادآوری این که در حال حاضر مصرف انرژی در بخش ساختمان ایران نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه و حاشیه خلیج فارس بسیار بالاست، بیان کرد: در شرایط فعلی به ازای هر متر مربع در ساختمان های ایرانی معادل 500 کیلووات ساعت انرژی مصرف می شود. کاظمی تاکید کرد: با تدوین برنامه های جدید باید متوسط مصرف انرژی در ساختمان های ایرانی از 500 به 200 کیلووات ساعت کاهش یابد.