آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
ورزش
۱۸

کیش، میزبان جشنواره جهانی هنرهای رزمی

رئیس فدراسیون ورزش های رزمی از برگزاری سومین جشنواره جهانی هنرهای رزمی با حضور بیش از یکهزار ورزشکار از 57 کشور دنیا در جزیره کیش خبر داد.

محمد نوحی دیروز در یک نشست خبری با بیان این که جشنواره کیش از بیست و هفتم مهرماه و به مدت پنج روز برگزار می شود، گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره در داخل یک فروند کشتی برگزار می شود و به این ترتیب رقابت 1150 رزمی کار در شش رشته ورزشی و در دو بخش نمایش و مسابقه رسما آغاز می شود.

وی از نایب رئیس شورای المپیک آسیا، رئیس کمیته و دبیر فدراسیون برخی از کشور ها به عنوان مهمانان ویژه جشنواره نام برد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته، این بازی ها با لوگوی یونسکو برگزار می شود، ضمن این که پس از سه دوره میزبانی این بازی ها، به فدراسیون جهانی پیشنهاد دادیم دوره بعدی در کشور ترکیه برگزار شود.

رئیس فدراسیون ورزش های رزمی با بیان این که بخش قابل توجهی از هزینه برگزاری این بازی ها از طریق اسپانسر تامین می شود، خاطرنشان کرد: صرف نظر از این جشنواره، ما سالانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه داریم و این در حالی است که امسال 200 تا 300 میلیون تومان از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده ایم. این خواسته من است که هیچ پولی از بخش دولتی به ورزش تزریق نشود و ما باید از طریق اسپانسرها درآمدزایی کنیم و خوشبختانه هیچ مشکلی در این رابطه تا امروز نداشته ایم.