آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
دین و اندیشه
۱۲

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: مسئله غدیر باید عقلانی تبیین شود

مونا امیرمحمدی

حجت الاسلام محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست مطبوعاتی با تشریح برنامه های دهه غدیریه در کشورهای مختلف دنیا و نشست جهانی دهه غدیر که با شعار «گسترش جهانی دهه غدیر و استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» 22 مهر ماه برگزار می شود، گفت: مسئله غدیر باید برای همگان عقلانی تبیین شود تا ابهامات این حوزه به صورت کامل در تاریخ رفع شود.

حجت الاسلام اختری در جمع خبرنگاران توضیح داد: از گذشته تاکنون عده ای تلاش کردند تا ابهاماتی را در اصل و بحث امام شناسی در حوزه غدیر وارد کنند که البته این مسئله برای شیعیان هیچ شک و شبهه ای ندارد و هیچ فرد یا گروهی نیز مجبور به پذیرش این امر نیست اما ما باید در این زمینه اهتمام بیشتری برای شفاف سازی در سطح جهانی به خرج دهیم.

وی با بیان اینکه تفرقه بین مسلمانان که عامل اختلاف افکنی و شبهه از سوی دشمنان می شود را باید از بین برد، اظهار داشت: گروه های سیاسی باید فعالیت های خود را در یک راستا هماهنگ کنند. ما نیز تلاش کردیم تا نشست بین المللی دهه غدیر را یک ماه پیش از عید غدیرخم برپا کنیم تا علاقه مندان همه کشورها بتوانند در این نشست حضور یابند و در فرهنگ سازی غدیر گامی بردارند. مبحث غدیر از مهمترین اصول دین در حوزه امامت و ولایت است بدین منظور دهه ای با عنوان کرامت و غدیر نامگذاری شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: همایش جهانی غدیر 22 مهر ماه با موضوع استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی با حضور اساتید و اندیشمندان خارجی و داخلی، آیت الله مهدوی کنی و سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.نشست جهانی غدیر با حضور صاحب نظران 40 کشور خارجی سوریه، ترکیه، لبنان، هند، مصر، فرانسه و... در دانشگاه امام صادق (ع) برپا می شود.