آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۱
سیاسی
۲

پاسخ موسسه نشر آثار امام به دروغ پردازی نوری زاد

روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی درخصوص برخی اظهارنظرها پیرامون اصالت نامه سال 1366 حضرت امام خمینی در پاسخ به نامه وزیر کشور (وقت) در موضوع نهضت آزادی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

اخیرا ادعای واهی نوشته شده در یکی از سایت های داخلی (به قلم آقای محمد نوری زاد) دستمایه تبلیغات برخی از سایت های خارج نشینان و تردیدافکنی نسبت به اصالت نامه سال 1366 حضرت امام خمینی در پاسخ به نامه وزیر کشور (وقت) در موضوع نهضت آزادی گردیده است.

برخلاف ادعای نویسنده سایت مذکور که نامه امام را جعلی دانسته و تهمت جعل را متوجه یادگار امام نموده است، به عنوان مرجع رسمی قانونی و تعیین شده از سوی امام خمینی در موضوع آثار امام اعلام می داریم نامه مورخ 30 بهمن 1366 حضرت امام خمینی در باره نهضت آزادی که در پاسخ به نامه وزیر کشور (وقت) جناب حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محتشمی پور نوشته شده است، قطعی الصدور توسط امام خمینی و به قلم ایشان و با خط و امضای ایشان می باشد. قلم و خط و امضای این نامه همان قلم و خط و امضای وصیتنامه امام و دیگر پیام ها و احکام مهم امام خمینی است. ایجاد شبهه در مورد اصالت این خط و امضا، ایجاد شبهه نسبت به مهم ترین اسناد تاریخ انقلاب اسلامی است.

کافی بود که ایشان از فضای ذهنی موجود توام با افراط و تفریط های آشکار گذشته و حال خویش فاصله بگیرد و در فضایی حق جویانه و بی طرفانه نگاهی به تصویر امضا و دستخط این نامه و وصیتنامه امام و دیگر پیام های امام بیفکند تا واهی بودن مستندات مدعیان جعل را واقف شود.