آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۷۸۷
استان ها
۲۳

برپایی نخستین جشنواره دیوارنگاری در مشهد

اعظم اعظمی

دنیای اقتصاد – مشهد – در جشنواره ملی دیوارنگاری مشهد که برای نخستین بار در کشور برگزار شد، از 1306 اثر ارسال شده تعداد 50 طرح برتر به منظور اجرا در سطح شهر انتخاب شد.

سیدمحمد پژمان، شهردار مشهد در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری مشهد که در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، با تاکید بر توجه به خصوصیات فرهنگی، مذهبی و تاریخی شهر مشهد در آثار هنری این شهر، نقاشی دیواری را آثاری ماندگار برای آیندگان دانست.

وی تصریح کرد: توسعه شهرها و تبدیل آن به کلان شهر نیازمند فعالیت های جدیدی است و از طرفی مدیران شهری نیز باید امکانات لازم را برای افزایش رضایت شهروندان فراهم کنند که به این منظور شهرداری مشهد نیز تلاش کرده است تا شهر را مطابق با استانداردهای روز توسعه دهد. شهردار مشهد اضافه کرد: برای افزایش رضایتمندی و همچنین ایجاد زمینه شادی و نشاط شهروندان در کنار احداث زیرساخت ها به زیبایی بصری شهر نیز توجه شده است. پژمان حضورهنرمندان را درعرصه زیباسازی شهر مشهد بسیار موثر دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی دیوارنگاری در شهر مشهد باعث افزایش زیبایی بصری این شهر شده است. شهردار مشهد اضافه کرد: با توجه به اینکه نقاشی دیواری به عنوان هنر از گذشته های دور بوده است و به آثار تاریخی تبدیل شده است هنر این هنرمندان روی دیوارهای شهر مشهد نیز می تواند به آثار تاریخی ماندگار برای آیندگان تبدیل شود.