آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۰
پرونده
۱۱

کیف و کفش: باغ سپهسالار

مغازه های محدوده باغ سپهسالار در خیابان صف، نزدیک جمهوری، محل مناسبی است برای تهیه کیف و کفش زنانه و مردانه با تنوعات، طرح ها و رنگ های متفاوت (از رسمی تا ورزشی یا حتی گاه فانتزی) اما بسته به نوع دوخت، مصالح و کیفیتشان با قیمت هایی اگرچه پرفاصله، اغلب مناسب تر از هر جای دیگر است.

دلیلش هم این است که برخی تولیدکنندگان کفش ها خود در همان منطقه اند یا حتی برخی فروشگاه ها در واقع زیر نظر تولیدکننده و بخش فروش آن هستند. بنابراین عجیب نیست با حذف واسطه و ارائه مستقیم کالابه مشتریان، خرید از چنین جایی ذهن بسیاری از مردم بخصوص خانم ها را به خود جلب کند و گام هایشان را برای خرید به سوی خود بکشاند. در میان مغازه ها و فروشگاه های سپهسالار، تولیدات وارداتی یا خارجی هم یافت می شود و از قضا میان آنها، حتی مواردی را می توان دید که به گفته برخی خریداران عین آن در مناطق بالای شهر یا مراکز لوکس خرید با قیمتی بسی بالاتر عرضه می شود.

اگر برای خرید به آنجا می روید یادتان باشد ممکن است برای پیدا کردن توقفگاه خودرو دچار مشکل شوید. البته در این محدوده پارکینگ های خصوصی متعددی هست که جز مواقع خرید همگانی (نزدیک سال نو و...) معمولاکار را راحت می کند.

یادتان باشد اگر کفش مناسب خود را در این محدوده پیدا نکردید که البته کمتر پیش می آید راسته دیگری نزدیک ایستگاه متروی دروازه دولت هم هست که در آن از کیف ها و کفش های ورنی تا چرم و از دست دوزهای محکم تا محصولاتی با کیفیت کمتر، حتی کمربند، دستکش و کیف پول را می توان به پا کرد یا روی شانه انداخت یا خرید و به خانه بازگشت.