آرشیو دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۹۴
استان ها
۲۳

کوتاه

راه اندازی انجمن خدمات فنی و مهندسی در کرمان

دنیای اقتصاد- کرمان- مجید نعمت الهی: با حضور دکتر محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران، انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان در اتاق بازرگانی این استان آغاز به کار کرد.

محسن جلالپور، رییس اتاق بازرگانی کرمان، راه اندازی انجمن خدمات فنی و مهندسی در اتاق کرمان را اقدامی مهم و موثر دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 60 هزار دانشجوی مهندسی، بیش از 10 هزار نیروی کارشناس کشاورزی، هفت هزار عضو نظام مهندسی و سه هزار مهندس در بخش معدن در استان کرمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: این ظرفیت، راه اندازی تشکل های تخصصی همچون انجمن خدمات فنی و مهندسی را در استان کرمان توجیه می کند.

ساماندهی موتورخانه ها و مخازن روستاهای شهرستان پاوه

دنیای اقتصاد – کرمانشاه – الهام اکبری: عملیات ساماندهی موتورخانه ها و مخازن روستاهای شهرستان پاوه استان کرمانشاه درقالب طرح هجرت 3 انجام گرفت.

یادگار ابراهیمی، مدیر آبفار شهرستان پاوه با اعلام این خبر گفت: به منظور توافق و قرارداد مابین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه و بسیج سازندگی تحت عنوان طرح هجرت 3 عملیات ایزوبام موتورخانه ها، نصب طلق پلاستیکی درب و پنجره موتورخانه ها، عایق بندی تاسیسات سرچاهی و جوشکاری درب مخازن و نیز تهیه و نصب قفل و کلید به منظور حفاظت و ایمنی تاسیسات و همچنین شعارنویسی به منظور ترویج فرهنگ درست مصرف کردن و رعایت الگوی مصرف به اتمام رسید.

16 کارخانه تهیه خوراک دام و طیور و آبزیان در همدان

دنیای اقتصاد – همدان- شهناز محمدی: معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در استان همدان 16 کارخانه تهیه خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی 242 هزار تن در سال موجود است.

محمد نظرپور افزود: در حال حاضر از این تعداد کارخانه 70 درصد فعال هستند و برای دامداران، مرغداران و آبزی پروران داخل و خارج استان خوراک تولید می کنند و مابقی نیز به علت کمبود برخی نهاده ها مانند کنجاله سویا مجبور به تعطیلی شده اند.