آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۵۵
سینمای ایران
۱۱

طلسم اکران «آینه های روبرو» در قم سرانجام شکسته می شود

ایسنا| فیلم سینمایی «آینه های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی فرشته طائرپور سرانجام در دانشگاه «مفید» شهر قم به نمایش درمی آید. قرار است پس از نمایش فیلم در جمع دانشجویان و طلاب این دانشگاه، فرشته طائرپور (نویسنده و تهیه کننده)، نگار آذربایجانی (نویسنده و کارگردان)، شایسته ایرانی و غزل شاکری (بازیگران اصلی) به عنوان عوامل فیلم به سوالات دانشجویان درباره موضوع و شرایط ساخت فیلم پاسخ دهند. طائرپور ضمن اعلام این خبر افزود: به نظر می رسد که دانشگاه «مفید» قم از اداره ارشاد این شهر که فیلم را همان روز اول اکران از سینما پایین کشید، روشنفکرتر و بیشتر اهل تعامل با سینما است.

وی ابراز امیدواری کرد: این حرکت در ایامی که از هرسو تیرهای توهین و تهدید بر سینمای ایران می بارد، حرکتی هوشمندانه و فرهنگی است و می توان به تبع آن امیدوار بود که بعد از این، ارتباط منطقی تری میان دو حوزه هنر و دین براساس وجوه مشترک دو مقوله، ایجاد شود.

طائرپور اضافه کرد: ایده اکران «آینه های روبرو» در شهر مذهبی قم و مواجهه با واکنش تشکل های حوزوی و دانشگاهی از خواسته های اولیه من در مرحله آغاز اکران فیلم بود که میسر نشد. هنوز هم نمی دانم که ما برای دانشگاه قم حرف های شنیدنی تری داریم یا آنها برای ما اما به هرحال نفس این تعامل را مغتنم می دانم. ما با اعتماد به نفس کامل برای پاسخ دادن به هر سوالی درباره فیلم و سینمای سربلند ایران آماده ایم. وی در عین حال خاطرنشان کرد: به من گفته شده که یک فرد روحانی که موضوع پایان نامه اش «ترنس سکشوالیسم» بوده نیز در جلسه حضور خواهد داشت. نمایش «آینه های روبرو» 14 آذر ماه در شهر قم برگزار می شود.