آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۶
بورس - جهان
۱۱

نقره در مسیر صعود

سی ولکس کالا- در هفته ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود؛ ولی به طور کلی روندی کاملانزولی داشت. به نحوی که در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 33 دلار و 43 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 3 نوامبر 2012 میلادی، به میانگین قیمت 32 دلار و 85 سنت در روز 7 نوامبر سال میلادی جاری رسید.

همچنین با توجه به گزارش تحلیلی سایت Kitco، این پیش بینی برای نقره وجود دارد که تقاضای سرمایه گذاری برای آن با توجه به اجرای سیاست های پولی در کشورهای اروپایی و با توجه به بار تورمی ای که این امر در اقتصاد این کشورها به وجود خواهد آورد افزایش یابد و نقره نیز همچون طلابه عنوان کالایی تورم زدا و گزینه ای مطلوب برای سرمایه گذاری محسوب شود. علاوه براین به گزارش خبرگزاری Reuters، بهای نقره تحویل ماه مارس در بازار بورس فلزات نیویورک با 45/0 درصد کاهش در روز جمعه به قیمت 33 دلار و 13 سنت به ازای هر اونس رسید.

تحلیل تکنیکال نقره

با توجه به گواه های ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد که روند بلند مدت نقره همچنان صعودی باشد. برای هفته آینده نیز این پیش بینی وجود دارد که با احتمال زیادی نقره روندی صعودی داشته باشد. در این صورت چنانچه نقره بخواهد روندی صعودی داشته باشد، با عبور از نزدیک ترین مقاومت تاریخی خود که 34 دلار است، احتمال اینکه تا خط مقاومتی 35 دلار به ازای هر اونس نیز صعود یابد وجود دارد و در غیر این صورت، اگر نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، با عبور از نزدیک ترین ساپورت قیمتی خود یعنی 32 دلار، احتمال اینکه تا خط حمایتی 31 دلار نزول پیدا کند وجود خواهد داشت. در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، به نظر می رسد که نقره در این هفته با روندی صعودی همراه باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود.