آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۶
خودرو
۱۶

کمیسیون اصل 90 هم کارگروه خودرو تشکیل داد

گروه خودرو - جلسه روز یک شنبه خودروسازان با اعضای کمیسیون اصل 90 که قرار بود در آن خودروسازان در رابطه با نوع فعالیت هایشان و به خصوص بدهی 6 هزار میلیارد تومانی یکی از خودروسازان توضیحاتی ارائه دهند، در حالی برگزار شد که هیچ کدام از اعضای این کمیسیون در این جلسه حضور نداشتند.

به این ترتیب جلسه مذکور با حضور کارشناسان دعوت شده و خودروسازان برگزار شد، اما طی جلسه یاد شده، تشکیل یک کارگروه خودرو در کمیسیون اصل 90 توسط حاضران به تصویب رسید، کارگروهی که قرار است موضوعاتی نظیر کیفیت خودروهای داخلی، دلایل عدم رعایت استانداردها از جانب خودروسازان، افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو و چگونگی واردات و صادرات خودرو را بررسی کند. مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 در این رابطه به خبرنگار دنیای اقتصاد می گوید: در این کارگروه دلایل انحصاری بودن واردات و همچنین دلایل انحصار خودروسازان بررسی خواهد شد. به این ترتیب اضافه شدن یک کارگروه خودروی جدید برای رصد فعالیت های خودروسازان به کمیسیون اصل 90 مجلس یکی از نتایجی بود که این جلسه در پی داشت.

از آنجایی که یک کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی مشکلات صنعت و تولید وجود دارد به نظر می رسد کارگروه تازه تاسیس، با توجه به نوع فعالیت کمیسیون اصل 90 بیشتر به شکایات و گلایه های مردمی بپردازد.