آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۶
بورس
۱۰

تشریح جزییات پذیره نویسی اوراق مشارکت سنگ آهن گهر زمین

سنا- پذیره نویسی500 میلیارد ریال اوراق مشارکت فاز یک طرح عظیم شرکت سنگ آهن گهرزمین از روز چهارشنبه هفته جاری در فرابورس آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید گفت: شرکت سنگ آهن گهرزمین، 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور تامین مالی بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل فاز یک طرح تولید کنسانتره و گندله سازی از روز چهارشنبه هفته جاری و به مدت 7 روز در فرابورس پذیره نویسی می کند. سید محسن فاضلیان، با اشاره به قابل معامله بودن اوراق در فرابورس خاطر نشان کرد: سررسید اوراق مشارکت شرکت سنگ آهن گهرزمین 3 ساله و نرخ سود علی الحساب این اوراق 20 درصد سالانه است که در پایان هر سه ماه یکبار از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت سود به شماره حسابی که خریداران معرفی کرده اند واریز می شود. وی ادامه داد: تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق مزبور برعهده شرکت تامین سرمایه امید است و شرکت های سرمایه گذاری امید، غدیر و توسعه معادن و فلزات مشترکا ضامن اصل و سود و کارگزاری بانک سپه عامل فروش این اوراق هستند. دکتر فاضلیان تاکید کرد بازخرید اوراق در معاملات ثانویه بدون نرخ شکست و توسط شرکت تامین سرمایه امید انجام خواهد شد. شرکت تامین سرمایه امید مشاور عرضه و موسسه حسابرسی هشیار ممیز نیز مسوولیت امین طرح را برعهده دارد.

وی در پایان تصریح کرد: دو امتیاز برجسته این اوراق معافیت مالیاتی و پرداخت سود روز شمار آن خواهد بود و ما بسیار امیدواریم که بازار بدهی شرکت بورس و فرابورس ایران به زودی به دوران بلوغ و جایگاه واقعی خود در زمینه تامین مالی بنگاه های اقتصادی برسد.