آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۶
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

تولید نرمال هگزان برای اولین بار در پالایشگاه کرمانشاه

دنیای اقتصاد – کرمانشاه – الهام اکبری: برای نخستین بار در پالایشگاه کرمانشاه؛ خط تولید محصول نرمال هگزان به بهره برداری رسید. در پی مطالعات و پژوهش های کارشناسان شرکت پالایش نفت کرمانشاه و به منظور تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محصول نرمال هگزان در پالایشگاه کرمانشاه تولید شد.

این محصول که مصارف گسترده ای در صنایع پتروشیمی و کارخانه های روغن سازی دارد پیش تر از خارج وارد می شد. تولید نرمال هگزان پالایشگاه کرمانشاه به مقدار 20 تن در روز با خلوص 50 تا 60 درصد آغاز شده است. علاوه بر کاربرد این محصول در پتروشیمی و صنایع روغن سازی، از آنجا که درجه اکتان آن حدود 50 می باشد، با استخراج این محصول از بنزین سبک، نیاز به ماده افزودنی MTBE روزانه در حد 24 تن کاهش می یابد. در حال حاضر چند مجتمع پتروشیمی در کشور متقاضی خرید محصول نرمال هگزان شده اند.

اجرای 83 طرح آبرسانی در چهارمحال

دنیای اقتصاد – شهرکرد – هیبت الله غفاری: شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری در قالب 83 طرح به روستاهای این استان در حال خدمت رسانی است.

قاسمعلی خدابخشی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری انجام مطالعات طرح جامع، بهنگام سازی و تامین آب شرب روستاهای استان، تعمیر، نگهداری و تجهیز شبکه ها و تاسیسات آب آشامیدنی روستاها، حفر چاه های اضطراری، مطالعه شبکه های آب، آبرسانی سیار و تامین آب آشامیدنی روستاها را از جمله طرح های در حال اجرا در شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد. وی افزود: از این تعداد، 4 طرح مطالعاتی، 7 طرح تعمیر، تجهیز و نگهداری،3 طرح مربوط به فاضلاب روستاها و 69 طرح نیز در حوزه آبرسانی هستند. وی میانگین کلی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را به طور متوسط بالاتر از 65 درصد عنوان کرد.

تعمیرات سالانه نیروگاه سد مارون به پایان رسید

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از اتمام تعمیرات سالانه نیروگاه این سد در مدت 16روز و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهندس علی مکاری بهبهانی افزود: این تعمیرات به همت 40 نفر از کارشناسان نیروگاه با هزینه 350 میلیون ریال انجام پذیرفت.