آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۶
استان ها
۲۳

کوتاه

تغییر نام فرودگاه تبریز به نام شهید مدنی

دنیای اقتصاد - تبریز – رعنا نیک رفتار: طی مراسمی نام فرودگاه بین المللی تبریز به نام فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تغییر یافت. علی رستمی، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: این تغییر نام مرهون پیگیری های مکرر امام جمعه تبریز بوده که مراحل تغییر آن با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان انجام شد. وی گفت: این فرودگاه به صورت 24 ساعته فعالیت داشته و جزو شش فرودگاه برتر کشور به شمار می رود.

وجود 90 پل عابر پیاده در شهر مشهد

دنیای اقتصاد – مشهد – الهه قوچانی: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از وجود 90 پل

عابر پیاده و همچنین بیش از 70 گذرگاه زیر زمینی در این شهر خبر داد. سید مهدی امامی میبدی در این باره گفت: طی نیازسنجی های صورت گرفته از سوی کارشناسان و به درخواست شهروندان، این تعداد گذرگاه عابر پیاده در معابر شهر مشهد احداث شده است و تا پایان سال نیز به طور قطع شاهد احداث پل های بیشتری در نقاطی که به این تجهیزات نیاز دارند، خواهیم بود.

تولید فرآورده شیلاتی پفک ماهی در یک واحد صنعتی قزوین

دنیای اقتصاد– قزوین– مهرداد نوری: گروه صنعتی و پژوهشی پفیش اولین تولید کننده فرآورده شیلاتی پفک ماهی در جهان است که با استفاده از دانش فنی موسسه تحقیقات شیلات ایران، توانسته است با تولید محصولات سالم غذایی، ضمن کمک به افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور جایگزین مناسبی برای تنقلات رایج در بازار ارائه کند. دکتر حسینی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این موسسه با بیان این مطلب که ماهی سالم ترین ماده غذایی است که دربرگیرنده اکثر نیازهای بدن است و به دلیل وجود اسیدهای چرب مثل امگا 3 به عنوان غذای سلامتی معروف شده است، تصریح کرد: به زودی محصولات سالم غذایی دیگری چون سوسیس ماهی و سوپ ماهی که از اختراعات و فرآورده های شیلاتی موسسه تحقیقات شیلات ایران است با نام تجاری پفیش به بازار عرضه خواهد شد. دکتر مجید حسینی، کارآفرین ملی و برتر کشور که 33 لوح تقدیر ملی و بین المللی را در کارنامه خود ثبت کرده است، اخذ نشان سلامت سازمان غذا و دارو، نشان غذاهای فراسودمند و انتخاب پفیش در نظر سنجی طرح ملی سپاس را عالی ارزیابی کرد و از بابت حمایت مصرف کنندگان ایرانی از تولیدات داخلی تشکر کرد.