آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۷
استان ها
۲۳

کرمانشاه قطب تولید ماهیان خاویاری می شود

الهام اکبری

دنیای اقتصاد – کرمانشاه- مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از استان های پیشتاز در تولید ماهیان خاویاری است و در آینده ای نزدیک به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل خواهد شد.

مهندس کیومرث شهبازی، ابراز کرد: استان کرمانشاه قابلیت ها و پتانسیل های منحصر به فردی در زمینه تولید ماهیان خاویاری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: این استان در آینده ای نزدیک و ظرف چهار تا پنج سال آینده به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه گفت: با کاهش تولید خاویار در دریای خزر سیاست ها به سوی تولید ماهیان خاویاری در منابع و آب های داخلی کشور معطوف شده است و به همین منظور در حال حاضر 5مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه فعال است که 4 مزرعه آن به تولید خاویار رسیده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه در مورد پتانسیل های بالای استان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری گفت: بر اساس بررسی های انجام شده این استان مناسب ترین محل برای پرورش ماهیان خاویاری است و شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب ظرفیت ها و پتانسیل های فوق العاده ای در این زمینه دارند.

شهبازی افزود: پرورش ماهیان خاویاری از هفت سال پیش در استان کرمانشاه آغاز شده است و امسال برای اولین بار تاس ماهی روسی در استان کرمانشاه به خاویار رسیده است.

شهبازی سپس از ساخت سایت های سرابگرم و سایت بزرگ تنگ منصوری برای گسترش تولید ماهیان خاویاری خبر داد.

وی افزود: همچنین کار مطالعه مجتمع 300تنی گیلانغرب به اتمام رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.