آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۸۰۷
فرهنگ و هنر
۳۲

فروش جهانی «اسکای فال»به 918 میلیون دلار رسید

بیست و سومین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند در پنجمین هفته اکران بار دیگر بر صدر جدول فروش فیلم ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، «اسکای فال» به کارگردانی سام مندس همچنان رکوردشکن ظاهر شد و این هفته با رساندن مجموع فروش خود به 918.2 میلیون دلار، پرفروش ترین توزیع شده توسط استودیو سونی شد. تا پیش از این «اسپایدرمن 3» با 890 میلیون دلار رکورددار بود. سومین فیلم دانیل کریگ به نقش مامور 007 این هفته در آمریکای شمالی به سه هفته صدرنشینی پیاپی فیلم خون آشامی «ماجرای دنباله دار گرگ و میش: سپیده دم - قسمت 2» خاتمه داد و با 11 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم این بازار شد.

مجموع فروش «سپیده دم - قسمت 2» در آمریکای شمالی 268.7 میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن 751.1 میلیون دلار شده است. این فیلم با 2/9 میلیون دلار در رده سوم جدول قرار گرفت. انیمیشن سه بعدی «طلوع نگهبانان» تولید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت در سومین هفته اکران خود را در جدول بالاکشید و با 5/10 میلیون دلار فیلم دوم شد. مجموع فروش این فیلم 9/61 میلیون دلار شده که رقمی ناامیدکننده است.درام تاریخی «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ با 1/9 میلیون دلار و «زندگی پی» ساخته آنگ لی با 3/8 میلیون دلار در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. کمدی رمانتیک «Playing for Keeps» («خیلی جدی») با بازی جرارد باتلر به نقش یک ستاره سابق فوتبال که اکنون دوران سختی را می گذراند، در هفته اول اکران شکست خورد و با تنها شش میلیون دلار فروش در رده ششم قرار گرفت.