آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۸
حوادث
۱۹

اعترافات سارق 14ساله:موتور ندزدم، «ذبیح قصاب» مرا می کشد

رئیس کلانتری 113 بازار از دستگیری دو نوجوان چهارده ساله که موتورهای بازار تهران را سرقت و پس از چند روز در همان محدوده رها می کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امید بهمنیاری گفت: ظهر روز گذشته ماموران هنگام گشتزنی پسر نوجوانی را مشاهده کردند که با یک کلید دست ساز که شبیه شاه کلید بود، در کمتر از یک دقیقه فرمان موتور را باز و سپس موتورسیکلت را روشن کرده و قصد دارد از صحنه بگریزد که وی را متوقف و دستگیر کردند.

در بازرسی بدنی از این نوجوان، یک چاقوی سلاخی غلاف دار، یک تیغ موکت بری و یک چاقوی کوچک کشف و وی به کلانتری 113 بازار منتقل شد.

سرهنگ بهمنیاری افزود: در تحقیقات مشخص شد متهم نوجوان چهارده ساله ای به نام هانی است که در بازجویی عنوان کرد فردی به نام ذبیح معروف به قصاب مرا مجبور به سرقت موتورسیکلت کرده و گفته اگر برایم موتور ندزدی، تو را می کشم.

متهم در اظهاراتی تکاندهنده عنوان کرد: از حدود 15 روز پیش به اتفاق دوستم، ذبیح قصاب هفت دستگاه موتورسیکلت در خیابان های موسوی کیانی، آب منگل و زیر پل ری سرقت کرده ایم که امروز در حال سرقت هشتمین موتورسیکلت دستگیر شدم. همه موتورها را در اختیار ذبیح قرار دادم تا بفروشد و به من هم پول دهد.

به دنبال اظهارات متهم و با راهنمایی های وی، ماموران بلافاصله به محل سکونت ذبیح که در محدوده امامزاده یحیی بود، مراجعه و دیگر متهم را که نوجوان چهارده ساله افغان بود، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

ذبیح در بازجویی گفت: در سه فقره از سرقت ها با هانی همدست بودم و بقیه را خود به تنهایی سرقت کرده و موتورها را در کوچه پس کوچه ها رها می کردیم.

با راهنمایی متهمان، یک دستگاه از موتورسیکلت ها که بیست و هشتم آذر امسال مقابل حوزه علمیه آیت الله مجتهدی سرقت و چند روز بعد در محل رها شده بود، در حالی که پلاک مخدوش و سوئیچ آن یکسره بود، کشف شد.

با اظهارات متهمان، پرونده ای در این ارتباط تشکیل و برای بررسی و کشف سایر سرقت ها همراه متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.