آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۱
جامعه
۱۳

میز خبر

فرداد درودی، هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد گفت: طبق برنامه سازمان ملل تا سال 2015 میلادی تعداد موارد جدید ابتلابه بیماری ایدز در میان نوزادان در ایران به صفر خواهد رسید.

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام های جدید در وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش بحث تبدیل وضعیت بر اساس قانون را دنبال می کنیم. فعلااستخدام جدید نداریم اما افراد پس از رسیدن به شرایط مناسب از وضعیت حق التدریس یا کار معین، تبدیل وضعیت می شوند. البته امسال 25 هزار نفر را استخدام کردیم و آنان را به عنوان دانشجو به دانشگاه فرهنگیان فرستادیم. امسال هم بر اساس کنکور سراسری حدود 25 هزار نفر دیگر را جذب می کنیم. سالانه حدود 20 تا 25 هزار نفر بازنشسته و 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند البته این امر به معنای آن نیست که در آینده نیروی جدید نخواهیم گرفت. لازم است در این زمینه نیازسنجی انجام شود.

علی همت محمود نژاد، رییس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اظهارات مسوولان بهزیستی مبنی بر توزیع هزینه 200 هزار تومانی خرید 10 هزار ویلچیر میان معلولان سراسر کشور گفت: این در حالی است که کمترین میزان هزینه ویلچیر آن هم برای نوع تایوانی و چینی بی کیفیت 480 تا 500 هزار تومان است. وی در ادامه با تاکید بر نیاز سالانه 50 هزار معلول به تعویض و خرید ویلچیر افزود: سازمان بهزیستی طبق قانون موظف است صددرصد هزینه های ویلچیر معلولان را پرداخت کند.

ساندرا پولاسکی، معاون مدیرکل سازمان بین المللی کار ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد که میلیون ها کارگر خانگی در سراسر جهان از حمایت های قوانین عمومی کار بهره نمی برند و شدیدا نسبت به استثمار آسیب پذیر هستند. به گفته وی، کارگران خانگی در بسیاری از کشور ها غالبا ساعات بیشتری نسبت به سایر کارگران کار می کنند و از استراحت هفتگی بی بهره اند، همچنین از حقوق و مزایای برابر با سایر کارگران سود نمی برند. بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، 52 میلیون کارگر در جهان به عنوان کارگران خانگی کار می کنند.