آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱، شماره ۱۶۵۰
هنری
۷

پر فروش ترین فیلم های هفته مشخص شد

«سی دقیقه پس از نیمه شب» در صدر

ساسان گلفر

«سی دقیقه پس از نیمه شب» به کارگردانی کاترین بیگلو با 24 میلیون دلار فروش در مدت سه روز آخر هفته میلادی گذشته در صدر جدول فروش آمریکای شمالی ایستاد. این در حالی است که «صندوقچه رنج»، فیلم پیشین کاترین بیگلو، با وجود موفقیت در جوایز اسکار نتوانست مورد اقبال تماشاگران قرار بگیرد و گیشه موفقی نداشت. در همین حال جسیکا چاستین، بازیگر این فیلم توانست در شب اهدای جوایز گلدن گلوب، جایزه بهترین بازیگر زن درام را از آن خود کند. احتمال می رود «سی دقیقه پس از نیمه شب» که فیلمی است درباره کشتن بن لادن جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نیز نصیب خود کند.

فیلم کمدی «خانه تسخیر شده» با وجود تبلیغات و بازاریابی گسترده و حضور بازیگران نامداری همچون مارلون ویانز، در هفته نخست اکران در سینماها توانست با 18 میلیون و 817 هزار دلار فروش در جایگاه دوم قرار بگیرد.

«جوخه گنگسترها»ی روبن فلایشر با بازی جاش برولین و رایان گازلینگ در نقش دو مامور پلیس و شان پن در نقش رییس گروه تبهکاران، که براساس داستان واقعی زندگی تعدادی از پلیس های دهه 40 ساخته شده است، برخلاف تصور همگان با فروش 16 میلیون و 700 هزار دلار در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی نشست. این در حالی است که فیلم «جانگو زنجیرگسیخته» ساخته کوئنتین تارانتینو، پس از سه هفته از آغاز اکران با فروش 11 میلیون دلار مقام سوم را به دست آورد و فیلم «بینوایان» تام هوپر هم با حدود 10 میلیون دلار فروش به جایگاه پنجم جدول سقوط کرد.

«هابیت» ساخته پیتر جکسن که در هفته پنجم تنها توانست 9 میلیون دلار بفروشد، از مقام سوم به جایگاه ششم جدول تنزل پیدا کرد. اگرچه فیلم «لینکلن» در مقایسه با فیلم نخست جدول فروش این هفته از شانس بیشتری برای بردن جوایز اسکار برخوردار است، اما این هفته با فروش شش میلیون دلاری اش تنها توانست یک پله صعود کند و در جایگاه هفتم بایستد.