آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۲۸۰
ایران زمین
۱۱

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

آلاینده های جوی، مهمان ناخوانده کلانشهرها

پیش یابی بررسی نقشه های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز دوشنبه شرایط برای تهویه آلاینده های جوی در کلانشهرهای صنعتی نیمه شمالی فراهم است. براین اساس، در این مدت از میزان آلاینده های جوی در شهرهای تهران، البرز، اصفهان و تبریز کاسته می شود. پیش بینی می شود، فردا سه شنبه دوباره شرایط برای تشکیل وارونگی دما در شهرهای صنعتی مهیا شود. از این رو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دوباره چگالی آلاینده های جوی در مناطق فوق افزایش می یابد.

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم

محیط زیست استان اصفهان، ازتداوم پایداری هوا تا امروز دوشنبه در این شهرخبر داد که این پدیده منجر به قرار گرفتن اصفهان در شرایط بسیار ناسالم خواهد شد. با این شرایط و بر اساس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان هر6 ساعت پایش آلودگی هوا به طور کامل انجام می گیرد و ازطریق سایت اداره کل محیط زیست استان وضعیت هوا به اطلاع مردم می رسد.

جاده اردبیل - سرچم تا 15 بهمن ماه بسته است

مرکز مدیریت راه های کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: جاده اردبیل - سرچم در استان اردبیل به علت انجام عملیات سبک سازی ترانشه ها تا 15 بهمن ماه همه روزه از ساعت 8 تا 16 بسته است.این مرکز با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور و یا امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.