آرشیو چهار‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۶۵۵
هنری
۱۱

اکران پیش روی سینماهای جهان

قوی ترین سلاح

ساسان گلفر

پلیس های ترک خدمت کرده با سوابقی تاریک و در جست وجوی رستگاری، زندانیان از بندرسته و گذشته ای که دست از سر قهرمانان بر نمی دارد، شخصیت ها و مضامین غالب فیلم هایی است که در آخر هفته گذشته راهی پرده شده اند.

شهر ویران

«مدرک می تواند قوی ترین سلاح باشد.» این شعار تبلیغاتی فیلم «شهر ویران» است، فیلمی به کارگردانی آلن هیوز، محصول استودیو فاکس قرن بیستم با حضور مارک والبرگ، راسل کرو، کاترین زیتا جونز، جفری رایت و بری پپر. طبق فیلمنامه ای که برایان تاکر نوشته است، یک افسر پلیس شهر نیویورک (والبرگ) که به واسطه ماجرای تیراندازی و حاشیه های آن خلع درجه شده و شغل کارآگاه خصوصی را پیشه کرده است، از سوی شهردار (کرو) استخدام می شود تا در مورد فعالیت های مشکوک همسر شهردار تحقیق کند و به زودی در می یابد که شهردار هم، چندان قابل اعتماد نیست.

Broken City آخرین ایستادگی

اکشن تازه آرنولد شوارتزنگر، اولین فیلمی است که فیلمساز کره ای، کیم جی ون در آمریکا ساخته است. شوارتزنگر در نقشی که قبلاقرار بود لیام نیسن ایفا کند، افسر سابق اداره مبارزه با مواد مخدر لس آنجلس است که بعد از کناره گرفتن از کار به علت ماموریتی که به نتایجی ناگوار ختم شده، درگیر ماجرای تعقیب یکی از سران گروه های تبهکار می شود که از زندان گریخته است و همراه با یک گروگان سوار بر کوروت ZR1 به سرعت به سمت مرز مکزیک می گریزد. فارست ویتاکر، ادواردونوریه گا، پیتر استورمیر، هری دین استنتن، جانی ناکسویل و رودریگو سانتورو از دیگر بازیگران این اکشن خشن دلهره آور هستند.

The Last Stand لوو

وودی 11 ساله که خانواده اش از هم پاشیده است و با مادربزرگش در حومه بالتیمور زندگی می کند، باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد پا در جای پای عمویش که به تازگی از زندان بیرون آمده، بگذارد یا راه خود را برای زندگی پیدا کند. این درام 94 دقیقه ای را شلدون کندیس کارگردانی کرده و فیلمنامه اش را با همکاری جاستین ویلسن نوشته است. مایکل رینی جونیور، کامون، دنیس هیزبرت، دنی گلاور و چارلز داتن از جمله بازیگران این فیلم مستقل هستند.