آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۰۸
جامعه
۹

میز خبر

بابک دین پرست، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر| با اعلام شناسایی؟ مرکز غیرمجاز درمان گفت: «لفظ اردوگاه برای معتادان بازتاب بین المللی نامناسبی دارد و نباید از این اصطلاح استفاده شود. در عین حال با توجه به مواد 15 و 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر که در سال 89 به تصویب رسید و همچنین طبق ماده 42 همین قانون در حال حاضر فقط یک اردوگاه در کشور وجود دارد که آن هم مربوط به نگهداری قاچاقچیان مواد مخدر در کشور است و طبق این ماده قاچاقچیان مواد مخدر در شرایط سخت نگهداری می شوند.»

دکتر اشرف سماوات، رییس اداره ژنتیک وزارت بهداشت| «توانبخشی» مبتلایان پی. کی. یو را از جمله مهم ترین چالش ها در ارائه خدمات به این بیماران خواند و کمک دستگاه های حمایتی و خیرین سلامت برای تامین مخارج «توانبخشی» این بیماران و همچنین راه اندازی «مراکز تخصصی نگهداری» از آنها را خواستار شد.

همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور| اعلام کرد لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که چند سالی بین مجلس و شورای نگهبان به علت مشکلات حقوقی بی نتیجه مانده بود، امروز در صحن مجلس ارائه می شود. به گفته وی، واگذاری فرزند به خانواده های تک فرزند واجد شرایط، از ویژگی های این لایحه است که علاوه بر اینکه باعث کاهش بار شیرخوارگاه ها می شود، فرزندان تحت پوشش و قیومیت سازمان بهزیستی، در خانواده های واقعی بزرگ شده و پرورش می یابند. هاشمی همچنین به تحویل فرزند به بانوان مجرد با استفاده از این قانون اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب این لایحه، بانوان مجرد واجد شرایط و خواهان فرزند، صاحب فرزندخوانده می شوند.