آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۱۰
جامعه
۱۳

میز خبر

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش| یک سر سوزن هم قبول ندارم که آموزش و پرورش در زمینه حذف کنکور مشکل دارد. درباره حذف کنکور، هر کس نظر خود را می دهد اما در نهایت آنچه قانون است، اجرا می شود.

محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت| هر فرد مسلول سالانه می تواند 12 نفر را مبتلاکند که این مساله هزینه های هنگفتی به سیستم بهداشتی

- درمانی کشور تحمیل خواهد کرد. برای درمان یک فرد مسلول مقاوم به درمان، بیش از 300 میلیون ریال در بیمارستان های دولتی هزینه می شود.

پروفسور مجید سمیعی| جراح سرشناس ایرانی مقیم آلمان از طرف سازمان بهزیستی به عنوان سفیر کودکان بی سرپرست، معلولان و سالمندان انتخاب شد.

غلامرضا معصومی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی| اعلام کرد: بازرسان این مرکز در 10 ماه گذشته، 400 بازدید از مراکز خدمات آمبولانس های خصوصی انجام دادند که طی آن 158 اخطار کتبی درباره نارضایتی از عملکردشان از سوی مردم و بیماران به آنها داده شد. بر اساس قوانین و شرایط موجود مراکز خدمات آمبولانس های خصوصی و اورژانس 115 موظف است بیماران را به مراکز درمانی دولتی مرتبط منتقل کند.