آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۱۱
صفحه آخر
۱۶
پستخونه

نامه به یک 320 میلیارد تومان

ابراهیم رها

سلام 320 میلیارد تومن!

خوبی 320 میلیارد تومان؟ چه خبرها 320 میلیارد تومان؟ دیشب خوب خوابیدی؟ صبح صبحانه املت خوردی 320 میلیارد تومان؟

شنیدم علیرضا دبیر در شورای شهر گفته وقتی در زمان، شهردار سابق تهران بوده تو گم شده یی و حالادارد دنبالت می گردد. البته ما به او گفتیم گشتیم نبود نگرد که نیست اما گویا گوشش و حتی سایر اعضا و جوارحش هم بدهکار نیست. راستی 320 میلیارد تومن دقت کرده یی بین اعضای بدن فقط قرار است گوش «بدهکار» باشد؟ معمولاسایر اعضا طلبکارند. حتی بعضی ها طلبکارترند!

320 میلیارد تومن، همین شهردار سابق زمانی که شهردار بود و تو را هم گم نکرده بود تا به او بگوییم از تو متشکریم از بیخ، می گفت وقتی بیاید اوضاع مملکت رسما آب پرتقال می شود اما الان نزدیک به هشت سال است که مدام از او بالاکفتر میایه.

320 میلیارد تومان من نمی دانم در زمان شهرداری رییس دولت فعلی چه اتفاقی افتاده که تو گم شده یی و اینکه چرا این همه سال دنبالت نگشته اند (لابد قابل ندانسته اند) اما می توانم حدس هایی بزنم.

320 میلیارد تومن عزیز، احتمالاتو داشته ای از خیابان رد می شده یی و یک بچه دزد عین صفحه حوادث تو را ربوده و بعد که به شهردار آن زمان گفته اند، جواب داده من اسم سارق را افشا می کنم. من لیست سارقان را فاش خواهم کرد. من دست های پشت پرده و پشت بقیه جاهای سارقان را رو می کنم و... و تو گم شدی کلا.

یا اینکه تو هم در فیس بوک بوده یی و آنجا با یک آدم سیبیل کلفت آشنا شده یی و لبخند گشاده زده یی و.. و باز یا اینکه در راستای آب پرتقال شدن اوضاع شهر وعده داده اند که در فلان جا هزینه ات می کنند و در فلان جا یک روز قیف بوده قیر نبوده یک روز قیر بوده قیف نبوده یک روز الهام بوده، یک روز مشایی بوده یک روز... و تو دیگر نبوده یی!

320 میلیارد تومن، من را از حال خودت بی خبر مگذار. شهردار سابق فعلامی خواهد ما را 70 هزار تومانی بکند، به من جواب بده.