آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۳۲
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

حمایت از سوریه چه ربطی به دفاع از خوزستان دارد؟!

اظهارات نادرست یکی از خطبای انقلابی درباره اولویت سوریه یا خوزستان، مورد سوء استفاده رسانه های فتنه گر و ضدانقلابی قرار گرفت که در عمل خائن به کشورند اما این بار طرفدار تمامیت ارضی شده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو مهدی طائب در جمع مسئولان بسیج دانشجویی گفته است: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست.

وی می گوید: اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم، تهران را هم نمی توانیم نگه داریم.

به دنبال انتشار این خبر طیف رسانه های فعال در شبکه عنکبوت موجی از تبلیغات فریبکارانه را به راه انداختند و مدعی نگرانی برای تمامیت ارضی کشور شدند. هر چند حجت الاسلام مهدی طائب در مصاحبه با خبرگزاری فارس می گوید رسانه ها مقدمه و زیربنای تحلیلم درباره سوریه را تقطیع و تحریف کردند، اما توضیح نداده که دقیقا تحریف انجام گرفته چه بوده و منظور وی چه بوده است؟

در عین حال باید تصریح کرد که برای انتقال یک ذهنیت لازم نیست دفاع از محور مقاومت در سوریه را با دفاع از تمامیت سرزمینی در خوزستان یا استان دیگر را در تعارض قرار دهیم، ضمن اینکه سوریه استانی از استان های ما نیست بلکه یک عضو مهم و راهبردی محور مقاومت ضد صهیونیستی است. در عین حال موقعیت امروز سوریه در برابر جنگ نیابتی آمریکا و اسرائیل، موقعیت کاملا مسلط و مقتدری است و بنابراین فرض اظهار شده در اظهارات مذکور نیز موضوعیت ندارد. از سوی دیگر رمز موفقیت دکترین جمهوری اسلامی، بسیج روحیه مقاومت اسلامی در میان ملت های منطقه و از جمله لبنان و فلسطین و سوریه است و امروز همین روحیه است که رژیم صهیونیستی و آمریکا و ارتجاع عرب را به شکست کشانده است.

با این اوصاف انتظار می رود افراد در اظهارنظرهای خود به ویژه در مسائل تخصصی دقت بیشتری به خرج دهند و احیانا در صورت اظهارنظر اشتباه یا تحریف اظهارات خود، به موقع اصلاح کنند.