آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۳۷
اخبار کشور
۱۰

دریادار سیاری عنوان کرد: ساخت جنگنده قاهر 313 متناسب با نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد که جنگنده قاهر 313 قطعا متناسب با نیازهای عملیاتی ما در منطقه طراحی و تولید شده است.

«امیر دریادار حبیب الله سیاری» در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنگنده «قاهر 313» و تحلیل رسانه های خارجی مبنی بر اینکه این جنگنده، نیروی دریایی آمریکا را در منطقه فلج می کند، اظهار داشت: این جنگنده ساخته و پرداخته متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که قطعا با ویژگی های مورد نیاز عملیات ما در منطقه، ساخته شده و این توانمندی را دارد که در هر شرایطی و در هر ارتفاعی، پرواز داشته و اهداف خود را شناسایی و منهدم کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: البته دشمنان، هیچ وقت نمی خواهند که ما به سلاح و تجهیزات استراتژیک دست یابیم، از این رو بعضی اوقات، ارزش کار ما را پایین و برخی اوقات نیز برای ایجاد رعب و وحشت (ایران هراسی)، آن را بالانشان می دهند که این جزو تاکتیک های دشمنان است.

وی تصریح کرد: دنیا و همسایگان ما می دانند که ارتقای توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده و قصد تعرض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را نداریم.

سیاری درباره پروژه ناوشکن جماران 2 و نام آن ناوشکن، گفت: نام آن، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» است که مرحله دوم کار آن در حال پیشرفت بوده و حتی از برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده نیز جلوتر هستیم و به موقع از آن رونمایی می کنیم.