آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۴۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس جمعیت اسلامی پرستاران کشور خبر داد: ضرورت وجود 4 پرستار برای هر تخت بیمارستانی

کیش- خبرنگارکیهان:

به ازای هر تخت بیمارستانی باید 4 پرستار وجود داشته باشد.

رئیس جمعیت اسلامی پرستاران کشور با بیان این مطلب افزود: این نسبت در کشورهای آسیایی 2 دهم و در ایران 7 دهم به ازای هر تخت بیمارستانی است. دکتر سیامک عزیزی که در حاشیه همایش قدردانی از پرستاران شایسته کشور در کیش سخن می گفت، اظهار داشت: سختی کار، مشکلات معیشتی و مالی مهم ترین علت استقبال نکردن از حرفه پرستاری در کشور است.

وی تصریح کرد: پرستاری در دنیا از لحاظ سختی کار دومین حرفه محسوب می شود. با وجود این، حقوق و مزایای این حرفه در ایران پایین تر از سایر کارمندان است. دکتر عزیزی در ارتباط با همایش قدردانی از پرستاران شایسته کشور گفت: 300نفر از استادان، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها مدیران دانشگاه ها، مدیران پرستاری و بیمارستانها و کارشناسان پرستاری از سراسر کشور در این همایش شرکت و در خصوص مسائل و مشکلات پرستاری با یکدیگر تبادل نظر کردند. وی افزود: از یکصد مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش 10مقاله برتر شناخته شدند. در پایان این همایش از پرستاران نمونه با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگارکیهان، تمام هزینه شرکت در این همایش که نفری 4میلیون ریال بود، توسط خود پرستاران پرداخت شده است و کارت های عابر بانک اهدایی به آنان فاقد موجودی بود که یکی از مسئولان برگزارکننده این همایش گفت: نباید این اتفاق می افتاد گویا کفگیر ما به ته دیگ خورده است.