آرشیو دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۱۰۹۸
فرهنگ و هنر
۷

تازه ها

کتاب تازه شفیعی کدکنی منتشر شد

کتاب «رستاخیز کلمات؛ درس گفتارهایی درباره نظریه ادبی صورت گرایان روس» به قلم شفیعی کدکنی از سوی نشر سخن به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب که مشتمل بر درس گفتارهایش در دانشگاه تهران است مخاطب را با جریان صورت گرایی روسی و تاثیرات جهانی آن آشنا می کند. شفیعی کدکنی در حوزه شعر، تحقیق و نقد ادبی، سبک شناسی شعر فارسی و عرفان ایرانی آثار بسیاری منتشر کرده است.

استقبال از آثار به نمایش درآمده در موزه هنرهای معاصر

بیش از 5 هزار نفر در تعطیلات نوروزی اول سال 92 از نمایشگاه آثار استادان، فارغ التحصیلان و هنرآموختگان هنرستان هنرهای زیبا که به مناسبت شصتمین سال تاسیس این هنرستان در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است، بازدید کردند. در این نمایشگاه 233 اثر از آثار فارغ التحصیلان، استادان، مدرسان و هنرآموختگان هنرستان هنرهای زیباست. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 26 اردیبهشت ماه به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگرشمالی مراجعه کنند.

برپایی دوسالانه کاریکاتور در اردیبهشت ماه

دبیر دوسالانه کاریکاتور تهران از برگزاری این دوسالانه بعد از کش و قوس های بسیار در نیمه دوم اردیبهشت سال جاری در تهران خبر داد. سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست و دبیر دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران در گفت وگو با مهر درباره زمان نهایی برگزاری این دوسالانه گفت: این دوسالانه نیمه دوم اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه 91 بود که پایان یافته و اکنون در دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران، آثاری از هنرمندان 89 کشور دنیا به نمایش درخواهد آمد.