آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۷۰
فرهنگ و هنر
۵

اسداشت گلعلی بابایی برگزار شد

اولین نشست از سلسله نشست های «عصرانه های ادبی فارس» با عنوان پاسداشت نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی با اختصاص یافتن به گلعلی بابایی، نویسنده پیشکسوت ادبیات پایداری ایران عصر روز چهارشنبه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم یوسفعلی میرشکاک(نویسنده و شاعر)، امیرحسین فردی(نویسنده)، سردار سعید قاسمی، رضا اسماعیلی(شاعر)، مهدی همت(فرزند شهید ابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمدرسول الله)، داوود کریمی(فرزند شهید عباس کریمی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله)، اصغر نقی زاده(بازیگر سینما و تلویزیون)، حسین دلاوری(مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی)، حبیب والی زاده(تهیه کننده روایت فتح)، ابراهیم زاهدی مطلق(نویسنده و روزنامه نگار)، محمد ناصری و جمعی زیادی از رزمندگان و علاقه مندان این نویسنده حضور داشتند.

یوسفعلی میرشکاک، شاعر پیشکسوت کشورمان در این نشست گفت: نمی خواهم اغراق کنم که بچه های مسلمان نویسندگان خوبی هستند چرا که طی 32 سال از گذشت انقلاب اسلامی ما هنوز آثارمان را ویراستاری نمی کنیم و آثار بدون ویراستار منتشر می شود.

میرشکاک ادامه داد: از بسیاری از آثار گلعلی بابایی می توان فیلم ها و سریال های گوناگونی ساخت، اما باید گفت کتاب «غوغای غبار» نخستین اثر کلاسیک وی درباره هشت سال دفاع مقدس است.

به گفته این شاعر اهل بیت(ع) گلعلی بابایی نمونه ای از افرادی است که در هر کجایی باشند رویشان به شهادت است، مثل این کتابی که بابایی درخصوص سفر حجش نوشته است.وی اضافه کرد: گلعلی بابایی، گمشده خود را در سفر حج پیدا نمی کند، مگر آن که آنجا به یاد شهدا و دوستان شهیدش بوده است. همچنین کتاب «غوغای غبار» جزو کتاب هایی است که جز برای بچه های بسیجی شاید برای دیگر افراد بسیار جالب نباشد.

به گفته میرشکاک این اثر مرور حسرت های یک شهید زنده است. همچنین وقتی جنگ تمام شد فهمیدم آنهایی که بوده اند و درو نشده اند باید گواه جنگ باشند، چرا که شهید بدون شاهد معنا ندارد.میرشکاک عنوان کرد: اگر حسین بهزاد، امیرحسین فردی و گلعلی بابایی نبودند، امروزه چه کسانی می خواستند عظمت این بزرگواران را گواهی دهند، چرا که کار برای شهدا نفسانی و تخیلی نیست و به نوعی شهید در نفوس و عقول تصرف می کند.