آرشیو چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۱۱۱۴
بین الملل
۱۱

تروریست ها می خواهند پای بیگانگان را به سوریه باز کنند

خارجی ها سلاح شیمیایی در اختیار النصره می گذارند

دکتر حسین امیرعبداللهیان (معاون عرب و آفریقای وزارت امور خارجه)

ما اطلاعات دقیقی داریم مبنی بر اینکه کشورهای خارجی مشخصی تجهیزات استفاده از سلاح های شیمیایی را در اختیار گروه های تروریستی در سوریه گذاشته اند.

گروه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و برخی گروه های مسلح دیگر این سلاح ها را علیه ملت و ارتش سوریه به کار برده اند. تروریست ها سلاح های شیمیایی را به قصد ایجاد بهانه برای دخالت خارجی در اراضی کشور سوریه استفاده می کنند. متاسفانه سازمان ملل در اعزام تیم تحقیق به سوریه برای بررسی نحوه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های مسلح با تاخیر عمل کرده است. یکی از دلایل این تاخیر فشارهایی است که توسط کشورهای خارجی مزبور بر این سازمان وارد می شود چرا که به نفع آنها نیست که شرایط آشکار شود و در این وضعیت مبهم آنها می توانند ادعا کنند این حکومت سوریه است که از این سلاح های غیرمتعارف استفاده می کند. حکومت سوریه پس از انتشار گزارش هایی از استفاده سلاح های شیمیایی توسط شبه نظامیان مورد حمایت بیگانگان علیه شهروندان منطقه خان العسل در حومه شمال غرب ایالت حلب در تاریخ

28 اسفندماه، از سازمان ملل خواست ماموران حقیقت یاب را به این منطقه اعزام کند. در آن حمله تروریست ها بیش از 20 نفر مردم عادی را کشتند و بیش از یکصد نفر را مجروح کردند.