آرشیو چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۱۱۱۴
حوادث
۱۰

راز کامیون های پر از هندوانه های افیونی

بار کامیون هایی که حاوی هندوانه هایی با طعم تریاک بودند از سوی پلیس استان های تهران و خراسان جنوبی توقیف شد.

سرهنگ مهدی فضلعلی شاه، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق موادمخدر و مبارزه با سوداگران مرگ با انجام فعالیت شبانه روزی در روز دوشنبه با اشرافیت اطلاعاتی کامل بر حوزه استحفاظی در عملیاتی ویژه موفق به شناسایی و توقیف یک کامیون با بار هندوانه و کشف 39 کیلو و 150 گرم تریاک از داخل هندوانه ها شدند.

سرهنگ فضلعلی شاه با اشاره به عملیات پلیس در شناسایی خودروی حامل موادمخدر گفت: ساعت 20:40 دوشنبه، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام کنترل محورهای مواصلاتی و جاده های درون و برون شهری به یک کامیون که با بار هندوانه در محور وهن آباد رباط کریم به سمت شهریار در حال تردد بود مشکوک شده و موفق به توقیف خودرو می شوند.

وی اظهار داشت: با انتقال خودرو به مقر پلیس و تخلیه بار، 6 بسته موادمخدر از نوع تریاک مجموعا به وزن 39 کیلو و 150 گرم که به طرز ماهرانه ای داخل هندوانه ها جاسازی شده بود، کشف شد.

هندوانه با طعم تریاک

جانشین رئیس پلیس خراسان جنوبی نیز از کشف بیش از 138 کیلوگرم تریاک در بیرجند خبر داد. سرهنگ ابراهیمی در این باره گفت: ماموران ایستگاه بازرسی علی آباد بیرجند هنگام کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک کامیون باری بنز حامل 3 تن بار هندوانه که از زاهدان طبق کنترل بارنامه بارگیری شده و قصد عزیمت به مشهد مقدس را داشت، مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از اطمینان از وجود مواد مخدر در بار، این کامیون را برای بازرسی دقیق به داخل ایستگاه هدایت کردند.

سرهنگ ابراهیمی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی علی آباد بیرجند موفق شدند در بازرسی از کامیون بنز مقدار 138 کیلو و 500 گرم تریاک در قالب 374 بسته کشف کنند. وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان پس از برش 5 سانتیمتری پوست هندوانه و خالی کردن درون آن این مواد را در بیش از یکصد عدد هندوانه بزرگ جاسازی کرده بودند.